;
1402/10/16 - 10:39

اهمیت قرارداد شاسی‌کشی ساختمان

در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت قرارداد شاسی کشی ساختمان بپردازیم:

یکی از مهمترین بخشهای یک ساختمان، نمای آن است که علاوه بر ظاهر یک سازه و ساختمان بر مقاومت و استحکام ساختمان نیز تاثیر می‌گذارد. شاسی کشی ساختمان به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای تقویت و ایجاد پایه و اساسی محکم و مستحکم برای ساختمان انجام می‌شود. در واقع شاسی کشی ساختمان، شامل ایجاد سیستم پایه‌ای است که وزن ساختمان را به زمین منتقل کرده و از بروز حوادثی مانند لرزه زمین‌ساختی جلوگیری می‌کند.

باید دقت داشت که برای جلوگیری از هرگونه اختلاف میان کارفرما و اجراکننده شاسی کشی ساختمان، میبایست قراردادی استاندارد و دقیق منعقد گردد؛ به همین دلیل در این مقاله از وکیل باشی قصد داریم به بررسی معنا و مفهوم قرارداد شاسی کشی ساختمان، نکات مهم آن و نحوه نگارش این قرارداد بپردازیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قرارداد شاسی‌ کشی ساختمان به چه معناست؟

قرارداد شاسی‌کشی یا اجرای نمای ساختمان، عنوان توافقنامه‌ای است که میان کارفرما و پیمانکار یا اجرا کننده منعقد شده و به موجب آن، پیمانکار متعهد به آهن‌کشی و اجرای شاسی‌کشی ساختمان در قبال دریافت دستمزد و حق الزحمه می‌گردد. مطابق ماده 10 قانون مدنی: قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.؛ بنابراین در متن قرارداد پیمانکاری نبشی‌کشی ساختمان {شاسی‌کشی ساختمان}، طرفین اعم از کارفرما و پیمانکار، می‌توانند هر شرطی که مخالف قوانین و موازین شرعی نباشد را در توافقنامه خود قید کرده و به آن ملزم شوند. چنانچه قصد انعقاد قرارداد جهت اجرای نبشی کشی ساختمان را دارید، چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان پیمانکار، از فرم قرارداد شاسی کشی ساختمان مجموعه وکیل‌باشی که توسط وکلای متخصص در این زمینه نگاشته شده است، بهره مند شوید.

"به صورت خلاصه، شاسی‌کشی ساختمان به توافق‌نامه‌ای گفته می‌شود که بین سازنده ساختمان و شرکت یا فردی که مسئولیت شاسی کشی ساختمان را بر عهده دارد، منعقد می‌شود. این قرارداد حاوی شرایط و مقرراتی است که شامل برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، هزینه‌ها، نحوه اجرا و اجزای اصلی شاسی کشی می‌باشد. همچنین، این قرارداد باید شامل جزئیاتی مانند نحوه پرداخت، گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. امضای تفاهم شاسی کشی ساختمان باعث تعیین مسئولیت‌های دو طرف، بهبود و پیشرفت کیفیت کار و جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی آینده می‌شود."

تعریف قرارداد شاسی‌کشی ساختمان

نکات مهم در قرارداد شاسی کشی ساختمان چیست؟

در متن قرارداد شاسی‌کشی ساختمان به صورت پیمانکار، موارد وبندهایی وجود دارد که می‌بایست قید گردد تا سبب مستحکم تر شدن قرارداد شود برای همین بسیار مهم است چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان پیمانکار از طریق   آموزش تصویری قرارداد نویسی، با نحوه نوشتن قرارداد و تنظیم آن آشنا شوید، از جمله موارد مهم یک قرارداد می‌توان به بندهای زیر اشاره کرد:

  1. تعیین مسئولیت‌ها: در قرارداد باید مسئولیت‌های هر یک از طرفین به وضوح مشخص شود. این شامل تعیین مسئولیت‌های سازنده ساختمان و شرکت شاسی کشی است.

  2. شرایط و مقررات قرارداد: باید تمام شرایط و مقررات مربوط به قرارداد شامل زمان‌بندی، هزینه‌ها، مواد استفاده شده، نحوه پرداخت و شرایط گارانتی، جزئیات خدمات پس از فروش و غیره، به صورت دقیق و بدون ابهام در قرارداد ذکر شوند.

  3. استفاده از مواد استاندارد: در قرارداد باید ذکر شود که مواد استفاده شده برای شاسی کشی ساختمان باید استاندارد و معتبر باشند.

  4. بیان تضمین‌ها و گارانتی‌ها: در قرارداد باید تضمین‌هایی مانند کیفیت کار و گارانتی برای مدت زمان مشخص، ذکر شود. همچنین، باید شرایط خدمات پس از فروش نیز در قرارداد تعریف شوند.

  5. نحوه پرداخت: قرارداد باید شرایط پرداخت و مبالغ پرداختی به صورت دقیق و بدون ابهام شرح داده شود.

  6. تعیین جزئیات فنی: باید جزئیات فنی مانند نحوه ساخت شاسی کشی، مواد استفاده شده، نحوه نصب و اجرا و غیره به دقت تعریف شوند.

  7. مقررات قانونی: در قرارداد باید مقررات قانونی مربوط به قرارداد، مانند شرایط فسخ، صلح و حل اختلافات و غیره، ذکر گردد.

در پایان باید ذکر کرد که مجموعه وکیل‌باشی این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده تا با ثبت درخواست مشاوره حقوقی راهنمایی پیرامون تنظیم قرارداد موردنیاز خود را به وکلای متخصص در این زمینه بسپارید تا با خاطری آسوده با طرف مقابل خود قرارداد جامع و دقیق منعقد نمایید.

 

مشاوره حقوقی

تعهدات پیمانکار و کارفرما در قرارداد نبشی کشی ساختمان شامل چه مواردی است؟

طرفین قرارداد، با امضای متن توافق وظایفی را بر عهده میگیرند که باید آن را به انجام برسانند. الزامات پیمانکار و کارفرما در قرارداد شاسی کشی ساختمان شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. تعهدات پیمانکار در قرارداد پیمانکاری شاسی کشی شامل موارد زیر است:
  • اجرای شاسی کشی ساختمان با استفاده از مواد با کیفیت و استاندارد
  • رعایت زمان‌بندی قرارداد
  • اجرای کار با دقت و مراعات اصول فنی
  • ارائه خدمات پس از فروش در صورت لزوم
  • تامین و نگهداری تجهیزات مورد نیاز جهت انجام کار
  • رعایت اصول بهداشت و ایمنی کار در حین انجام کار
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به انجام کار به صورت دقیق و به موقع
  1. از تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • تامین امکانات و منابع مورد نیاز برای اجرای شاسی کشی ساختمان، مانند مواد و تجهیزات
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به انجام کار به صورت دقیق و به موقع
  • رعایت تعهدات قراردادی، مانند پرداخت هزینه‌ها و مراحل پیمانکاری
  • اعلام هر گونه تغییر در پروژه به پیمانکار و توافق درباره آن
  • بررسی و تایید کارهای انجام شده توسط پیمانکار و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن
  • رعایت اصول بهداشت و ایمنی کار در طول انجام کار
  • ارائه اطلاعات دقیق و کامل در قرارداد به منظور جلوگیری از هرگونه ابهام و سوءتفاهم در آینده

سخن آخر:

همانگونه که ملاحظه نمودید، در این مقاله با معنا و مفهوم شاسی‌کشی ساختمان، مراحل ، قرارداد نبشی‌کشی ساختمان و نکات مهم و ضروری آن آشنا شدیم. به طور کلی باید گفت تنظیم قراردادهای پیمانکاری نظیر قرارداد شاسی‌کشی ساختمان، امری حساس بوده و نیازمند دانش و مهارت بسیار است، از این رو به شما توصیه می‌کنیم تنظیم قرارداد مورد نظر خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.

 

بهناز صفاری_ کارشناس حقوقی وکیل‌باشی

title-bg

نظرات

پیام های کاربران را بخوانید

افزودن نظر

FAQ

پرسش های متداول

در صورت بروز حادثه در زمان شاسی کشی ساختمان، مسئولیت با چه کسی خواهد بود؟

کارفرما باید ملزومات را برای پیمانکار پروژه فراهم کند و پیمانکار نیز باید موارد ایمنی کارگران خود را فراهم کند، در صورتی که تقصیر از هر یک از طرفین باشد مسئولیت حادثه به گردن ایشان است.

قرارداد شاسی کشی ساختمان در چه قالبی منعقد می‌شود؟

اصولا قالب این قسم از قراردادهای ساختمانی به شکل پیمانکاری منعقد می‌گردند و طرف دوم این قرارداد به عنوان پیمانکار پروژه را دست می‌گیرد و شاسی کشی سازه را به انجام می رساند.

دیگر کاربردهای شاسی کشی ساختمان شامل چه مواردی است؟

شاسی‌‌کشی ساختمان‌ها کاربردهای زیادی از نمای ساختمان تا ساخت انواع سازه‌ها با سقف شیروانی و سوله دارد که بیشتر این فعالیت‌ها با استفاده از متریال بسیار پرکاربردی به نام نبشی صورت می‌گیرد. به همین دلیل اکثر اوقات از لفظ نبشی‌کشی به جای شاسی‌کشی نیز استفاده می‌شود.