; ;
قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت

همکاری کردن دو یا چند نفر در ساخت پروژه های عمرانی می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته‌باشد که وجود قرارداد مشارکت در ساخت راه حلی برای این چالش‌ها است. این قرارداد می‌تواند تمام نکات حقوقی و قانونی را برای طرفین از ابتدا تا پایان پروژه مشخص کرده و از بروز خطرات احتمالی در طی اجرای آن و بروز اختلافات جلوگیری کند.

توجه : با خرید محصول 15% مبلغ آن شارژ هدیه دریافت کنید.

قیمت
219,000 تومان

پرداخت > دانلود > استفاده

قرارداد مشارکت در ساخت
مشاوره تلفنی با وکیل
دو مرتبه اصلاح و ویرایش قرارداد

توجه : با خرید محصول 15% مبلغ آن شارژ هدیه دریافت کنید.

قیمت اختصاصی
619,000 تومان

پرداخت > دانلود > استفاده

قرارداد مشارکت در ساخت
مشاوره تلفنی با وکیل
دو مرتبه اصلاح و ویرایش قرارداد

توجه : با خرید محصول 15% مبلغ آن شارژ هدیه دریافت کنید.

طرفین قرارداد

هر شخص حقیقی یا حقوقی

عنوان قرارداد

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت و احداث بنا

محتوای محصول

 فرم آماده قرارداد + فایل راهنمای تکمیل قرارداد + مشاوره و پشتیبانی وکیل (در قرارداد اختصاصی)

نوع محتوا

 فایل قابل ویرایش (word) و فرم قابل چاپ(pdf)

قرارداد اختصاصی

شما با انتخاب قرارداد اختصاصی، ضمن دریافت دو جلسه مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری، از این امکان بهره‌مند می‌شوید که قرارداد شخصی‌سازی مطابق با مفاد موردنظر خودتان را دریافت کنید و تا 10 روز، برای اصلاح یا ویرایش آن پشتیبانی دریافت کنید.

مواد قرارداد

18 ماده

مفاد قرارداد

1-مشخصات طرفین قرارداد 2- موضوع قرارداد 3- آورده طرفین 4- تقسیم نهایی و تقسیم نامه 5-انتقال مالکیت 6- مدت زمان قرارداد 7- تعهدات طرف اول 8- تعهدات طرف دوم 9- تعهدات مشترک طرفین 10- تغییر اوضاع و احوال 11- فوت یا محجور شدن طرفین 12- فسخ 13- حفظ محرمانگی 14- قواعد تفسیری 15- اسناد و مدارک قرارداد 16-سایر موارد 17- فورس ماژور 18- حل اختلاف

سایر توضیحات

فرم‌های قرارداد در وکیل‌باشی، توسط وکلای پایه یک دادگستری متخصص در امور قراردادها تنظیم می‌شوند. همچنین شما با انتخاب قرارداد اختصاصی، امکان مشاوره تلفنی با وکیل حوزه‌ی قراردادها و دریافت قراردادی مختص به خودتان را پیدا می‌کنید که تا دو مرتبه قابل ویرایش و اصلاح خواهد بود.

به صرفه و اقتصادی
ضمانت بازگشت وجه
حفظ حریم شخصی
وکلای متخصص
پشتیبانی 24 ساعته
bg

معرفی

همه چیز درباره قرارداد مشارکت در ساخت

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت چیست و بین چه افرادی منعقد میگردد؟

accordion-close-icon

متن قرارداد مشارکت در ساخت و ساز، عنوان قراردادی است که ما بین سازنده یا سرمایه گذار و مالک زمین یا ملک منعقد میگردد. بر اساس این قرارداد سازنده موظف است در ظرف مدت توافق شده در قرارداد، بر روی ملک مالک، ویلا، ساختمان یا آپارتمان بسازد که درنهایت با یکدیگر مالکیت مشاعی پیدا کنند و شریک شوند.

در مورد معنای مشارکت باید گفت در انواع متفاوت قرارداد مشارکت در ساخت و ساز یا به عبارتی دیگر، در قرارداد مشارکت در ساخت، مالک ملکی که عمدتاً قدیمی و کلنگی است را در اختیار سازنده می‌گذارد؛ طرف دوم به عنوان سازنده در این قرارداد، به ایفای نقش می‌پردازد و تعهد می‌کند که احداث پروژه و ساخت سازه را بر عهده گیرد. سازنده نیز در پروژه ساخت و ساز، آورده ای دارد، آن هم شامل هزینه هایی می شود که او باید برای ساخت سازه ساختمان، پرداخت نماید.

نمونه فرم قرارداد مشارکت در ساخت وب سایت وکیل باشی از چند ماده تشکیل میشود؟

accordion-close-icon

این قرارداد از شش صفحه و هجده ماده تشکیل شده که شامل موارد زیر می‌باشد:

ماده اول: مشخصات طرفین قرارداد

ماده دوم: موضوع قرارداد

ماده سوم: آورده طرفین

ماده چهارم: تقسیم نهایی و تقسیم نامه

ماده پنجم: انتقال مالکیت

ماده ششم: مدت زمان قرارداد

ماده هفتم: تعهدات طرف اول

ماده هشتم: تعهدات طرف دوم

ماده نهم: تعهدات مشترک طرفین

ماده دهم: تغییر اوضاع و احوال

ماده یازدهم: فوت یا محجور شدن طرفین

ماده دوازدهم: فسخ

ماده سیزدهم: حفظ محرمانگی

ماده چهاردهم: قواعد تفسیری

ماده پانزدهم: اسناد و مدارک قرارداد

ماده شانزدهم: سایر موارد

ماده هفدهم: فورس ماژور

ماده هجدهم: حل اختلاف

آیا می توان در مواد و مفاد نمونه متن قرارداد مشارکت در ساخت، ویرایش و اصلاحات انجام داد؟

accordion-close-icon

بله. با خرید قرارداد مشارکت در ساخت و ساز و سپس دانلود قرارداد مشارکت در ساخت، فرم مذکور به صورت ورد (word) و پی دی اف (pdf) روی پنل کاربری شما قرار خواهد گرفت و شما می توانید در هر زمان که موردنیاز باشد قرارداد خود را ویرایش کنید و اصلاحات انجام دهید.

ویژگی های نمونه قرارداد مشارکت در ساخت ملک تجاری وکیل‌باشی چیست؟

accordion-close-icon

از ویژگی‌های نمونه قرارداد مشارکت در ساخت word، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-تنظیم قرارداد زیر نظر وکیل متخصص در امور تجاری و قرارداد ها.

2-پاسخگویی بیست و چهار ساعته

3-ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

4-قیمت کاملا مناسب و به صرفه از لحاظ اقتصادی

5-قابل ویرایش و شخصی سازی کردن

در نهایت، ما در کنار شما عزیزان هستیم تا با خیالی آسوده با طرف مقابل خود، قراردادی امن و مطمئن منعقد کنید و روابط کاری خود را در بستری حرفه ای پیش ببرید.

تعهدات مالک در متن قرارداد مشارکت د رساخت و ساز چیست؟

accordion-close-icon

از تعهدات مالک در نمونه قرارداد مشارکت در ساخت pdf، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • طرف اول میبایست همکاری های لازمه جهت تحویل ملک به طرف دوم در زمان تعیین شده، حضور در محضر جهت انتقال سند در زمان تعیین شده و غیره را انجام دهد.
  • تسویه حساب کامل عوارض شهرداری،دارایی،نوسازی و سایر بدهی ها به ادارات دولتی و غیردولتی و هچنین پرداخت هزینه آب،برق،گاز و تلفن قبل از تحویل ملک به طرف دوم،بر عهده طرف اول می باشد. هزینه حق التحریر دفترخانه به عهده طرفین (به نسبت مساوی) می‌باشد.

تعهدات سازنده در نمونه قرارداد مشارکت در ساخت شامل چه مواردی است؟

accordion-close-icon

از تعهدات سازنده در متن قرارداد مشارکت در ساخت و احداث بنا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • طرف دوم مکلف است کلیه نقشه های اولیه معماری را قبل از تحویل به شهرداری جهت بررسی در اختیار نماینده طرف اول قرار دهد و به تأیید ایشان برساند و پس از اخذ جواز و تایید نقشه ها توسط شهرداری نیز نقشه های موصوف را جهت اطلاع مالک به ایشان ارائه نماید.
  • مدیریت اجرای پروژه ساخت، عقد قرارداد با پیمان کارهای دیگر، ایجاد هماهنگی در اجرای دقیق و صحیح موضوع قرارداد، تکمیل پروژه مطابق با قوانین و مقررات ملی ساختمان و مقررات عمومی کشور در امور ساخت و ساز استانداردهای ساخت تا خاتمه عملیات ساختمانی بر عهده طرف دوم نمونه قرارداد مشارکت در ساخت ملک تجاری می‌باشد.

مرجع حل اختلاف در نمونه قرارداد مشارکت در ساخت pdfچگونه معین شده است؟

accordion-close-icon

حل و فصل کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از نمونه قرارداد مشارکت در ساخت و یا مرتبط به آن از جمله مذاکرات مقدماتی، انعقاد، اعتبار، فسخ قرارداد و تفسیر آن به عهده مقام صالح قضایی است. البته در صورت تمایل شما میتوانید در این بند به جای دادگاه صالح،رسیدگی و حل و فصل اختلافات احتمالی خود را به داور مرضی الطرفین ارجاع دهید.

انعقاد قرارداد داوری یا ثبت شرط ارجاع دعوا به داوری در قرارداد مشارکت در ساخت، از مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌هکارهای موجود جهت حل‌وفصل اختلافات فی‌مابین مالک ملک و سازنده آن، به‌شمارمی‌آیند.

بر این اساس، ارجاع اختلاف به داوری در قرارداد مشارکت در ساخت، به دو صورت زیر امکان‌پذیر است: 

یک) درج شرط داوری در قرارداد مشارکت در ساخت:

مالک و سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت می‌توانند در زمان انعقاد قرارداد، راجع‌به شرط داوری توافق نمایند. این تراضی باید دو طرفه باشد و ضمن درج شرط داوری در متن قرارداد، کلیه اختلافات احتمالی میان مالک و سازنده، به داور ارجاع خواهد شد.

دو) انعقاد قرارداد داوری:

در این شیوه، مالک و سازنده، "قرارداد داوری" که توافق نامه‌ای جدای از قرارداد مشارکت در ساخت است را میان خود منعقد می‌کنند. از آنجایی که تنظیم قرارداد داوری، به نوعی سرنوشت اختلافات میان مالک و سازنده را تعیین می‌کند. علاوه بر اینکه هرگونه قرارداد سفارشی در وکیل‌باشی توسط وکلای باتجربه و مسلط بر رویه قضایی تنظیم می‌شود، مشاوره حقوقی متناسب با آن نیز به مخاطبان ارائه خواهد شد.

دقت کنید که در هر دو روش بیان شده، باید همه اطلاعات شخصی داور یا داوران به انضمام وقت و هزینه داوری، مدت زمان رسیدگی به دعوا، هزینه‌های کارشناسی، مکان داوری و مسائلی از این دست به‌درستی نوشته شود تا در آینده بر سر هر یک از آن‌ها نیز اختلافی پیش نیاید.

مزایای شرط داوری در قرارداد مشارکت در ساخت عبارتند از:

  • کاهش هزینه و زمان مربوط به رفتار به دادگاه‌ها؛
  • افزایش قابلیت اجرایی قرارداد، زیرا روش داوری معمولاً سریعتراز مراجع قضایی بوده و همچنین تصمیمات داوری قابل اجرا هستند؛
  • افزایش کنترل طرفین بر روی فرایند حل اختلاف، چرا که طرفین می‌توانند داوران مورد نظر خود را انتخاب نموده و روند داوری را مشخص کنند؛
  • افزایش امنیت حقوقی طرفین، زیرا داوری به عنوان یک روش قانونی و معتبر برای حل اختلافات شناخته شده است.

همانطور که مشاهده کردید، درج شرط داوری در قرارداد مشارکت در ساخت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده می‌بایست با دقت و توجه کافی در متن قرارداد مزبور، درج گردد.

شرایط صحت قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

accordion-close-icon

"شرایط صحت قرارداد مشارکت در ساخت، اوصاف و شرایطی هستند که باید در قرارداد مشارکت در ساخت رعایت شوند و اگر به آن‌ها بی‌توجهی شود، قرارداد مشارکت در ساخت باطل یا غیرنافذ شدن قرارداد می‌شود". شرایط صحت قرارداد طبق ماده 190 قانون مدنی عبارتند از:

قصد طرفین و رضای آن‌ها:

یکی از شرایط صحت هر قراردادی از جمله قرارداد مشارکت در ساخت، داشتن قصد و رضایت برای طرفین قرارداد است. منظور از قصد این است که طرفین معامله، بخواهند قرارداد مشارکت در ساخت را ایجاد کنند و این قصد، باید به وسیله لفظ یا نوشتاری که دلالت بر داشتن قصد می کند، نمایان شود. رضا در قرارداد به این معنا است که طرفین بدون وجود اکراه و اجبار و با تمایل شخصی، مایل به انجام این امر باشند.

نبود قصد، باعث بطلان قرارداد می‌شود و از جمله شرایط ابطال قرارداد مشارکت در ساخت است. اما نبود رضایت، باعث باطل شدن قرارداد نمی‌شود بلکه موجب عدم نفوذ قرارداد مشارکت در ساخت می‌شود. یعنی اگر هر یک از طرفین معامله، بدون رضایت، قرارداد ببندند و بعداً، رضایت خود را اعلام کند، معامله صحیح خواهد بود اما اگر راضی نباشند معامله صحیح نیست.

اهلیت طرفین معامله:

دومین شرط صحت قراردادها، اهلیت طرفین معامله است. منظور از اهلیت این است که هر دو طرف معامله، عاقل، بالغ، مختار بوده و محجور یا صغیر، سفیه و مجنون، نباشند. در این خصوص در ماده 210 قانون مدنی آمده است:«متعاملین باید، برای معامله، اهلیت داشته باشند.» و در ماده 211 قانون مدنی بیان شده که:«برای اینکه متعاملین، اهل محسوب شوند، باید، بالغ و عاقل و رشید باشند.»

در خصوص تاثیر عدم اهلیت طرفین قرارداد بر معامله، باید گفت، در مواردی، عدم اهلیت و محجور بودن متعاملین، سبب بطلان معامله و در مواردی، سبب عدم نفوذ آن می باشد.

معاملات مجنون، یعنی شخصی که به واسطه جنون، عقل نداشته و معاملات صغیر غیر ممیز، یعنی، کودک خردسالی که خوب و بد را تشخیص نمی دهد و به سن بلوغ که در دختران، 9 سال تمام قمری و در پسران، 15 سال تمام قمری بوده، نرسیده، باطل است، مگر اینکه شخص مجنون، دارای جنون ادواری یا دوره ای باشد و در دوران افاقه، اقدام به انعقاد معامله نماید. 

اما درمورد سفیه، یعنی کسی که عقل معاش نداشته باشد، گاهی صحیح و گاهی باطل است. معاملات مالی سفیه یا غیر رشید، از جمله معاملۀ مشارکت در ساختی که توسط فرد سفیه انجام شده باشد، در صورتی که معامله‌ای نافع باشد، یعنی برای او، نفع داشته باشد، صحیح است؛ اما در صورتی که معامله، مضر باشد، باطل است. در صورتی که معامله، نه نافع و نه مضر باشد، غیر نافذ بوده و معاملات غیر مالی او، صحیح است؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که در قرارداد مشارکت در ساخت، به اهلیت طرف مقابل به ویژه سفیه بودن یا نبودن او توجه کنید.

مشروعیت جهت معامله:

مشروعیت جهت معامله یعنی هدف و انگیزه از ایجاد معامله، مسائل غیر قانونی و غیر شرعی نباشد. هدف و انگیزه افراد از مشارکت در ساخت باید موارد و مسائل قانونی باشد. به عنوان مثال اگر هدف از مشارکت در ساخت، ایجاد محلی به عنوان قمارخانه باشد، قرارداد، باطل و بی‌اعتبار خواهد بود.

البته نیازی نیست که در قرارداد انگیزه و جهت معامله ذکر شود؛ فقط لازم است هنگام انعقاد قرارداد درمورد هدف مشترکی که برای ساخت‌و‌ساز دارید مذاکره کنید و اطمینان حاصل کنید که هدفی نامشروع و غیرقانونی نباشد. 

معلوم و معین بودن مورد معامله:

چهارمین شرط صحت قرارداد، معلوم و معین بودن مورد معامله است. طبق ماده 214 قانون مدنی، مورد معامله باید مال یا عملی باشد که هر یک از طرفین تعهد تسلیم و ایفاء آن را می‌کنند. علاوه بر این، بر اساس مواد 215 و 216 قانون مدنی، مورد معامله باید دارای اوصافی مثل، مال بودن، ارزش مالی منفعت عقلایی داشتن، همچنین، مشروع و قانونی بودن مال موضوع معامله و مبهم نبودن آن باشد. مبهم بودن مورد معامله یا مالیت نداشتن آن، موجب باطل شدن قرارداد خواهد شد.

در خصوص مشارکت در ساخت، این نکته را باید درمورد ملک یا زمین مورد معامله در نظر داشته باشید که دقت کافی داشته باشید که ملک یا زمین متعلق به خود مالک باشد. زیرا اگر اگر شخصی با ملک و زمین دیگری قرارداد مشارکت در ساخت ببندد، عقد او فضولی است و تنها در صورتی قراردادش درست است که صاحب واقعی مال، معامله را تایید کند. حتی گاهی آثار و عواقب قرارداد مشارکت در ساخت در مورد ملک فضولی و مال غیر می‌تواند منجر به کلاهبرداری در مشارکت در ساخت شود و باعث شود ضرر و زیان هنگفتی متحمل شوید. بنابراین حتماً در این خصوص دقت کافی را داشته باشید.

در واقع، این ماده 190 چند شرط اساسی را برای تمامی قراردادها ذکر می‌کند. چنانچه یکی از این شرایط در زمان تنظیم قرارداد (انعقاد عقد) وجود نداشته باشد، دادگاه صالح می‌تواند حکم به بطلان قرارداد بدهد.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که انگیزه نامشروع نیز، درصورتی‌که هر دو طرف قرارداد از آن مطلع باشند، موجب بطلان قرارداد می‌شود. مثلاً به موجب ماده 218 ق.م اگر مشخص شود که معامله به قصد فرار از دین انجام شده، آن معامله باطل است. چرا؟ چون جهت و انگیزه مشروعی برای تنظیم قرارداد وجود نداشته؛ به عنوان مثال، سازنده برای فرار از دیون خود

تفاوت قرارداد پیش فروش ساختمان و مشارکت در ساخت در چه میباشد؟

accordion-close-icon

"مطابق قانون پیش فروش ساختمان، مصوب سال 1389، کلیه قراردادهای پیش‌فروش ساختمان طبق تصریح قانون‌گذار باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند؛ بنابراین انعقاد این توافق در مکانی غیر از دفتر اسناد رسمی جرم بوده و مجازات سنگینی برای پیش‌خریدار و پیش‌فروشنده خواهد داشت این در حالی است که چنین محدودیتی در قرارداد مشارکت در ساخت وجود نداشته و مالک و سازنده می‌توانند در بنگاه‌های معاملات املاک قرارداد خود را بنویسند."

درمورد سایر تفاوت‌های میان قرارداد مشارکت در ساخت و پیش فروش ساختمان باید گفت که ماهیت هر دوی آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال:

در قرارداد پیش فروش ساختمان تسویه بهای آپارتمان یا سازه نهایی در اغلب موارد به صورت مرحله به مرحله و اقساط انجام می‌شود. در مقابل در قرارداد مشارکت در ساخت چنین نحوه پرداختی وجود نداشته؛ مالک و سازنده همزمان با انعقاد قرارداد توافق می‌کنند که در ساختمان احداث شده بر اساس آورده و سرمایه خود سهیم باشند.

در رابطه با نحوه حل و فصل اختلاف در قرارداد مشارکت در ساخت و قرارداد پیش فروش ساختمان توصیه می‌کنیم این موضوع حتماً به داوری ارجاع شود. چرا که ذکر داوری در قرارداد و همین‌طور تعیین دقیق داور یا  داوران منجر به کوتاه تر شدن  فرایند حل تعارضات طرفین خواهد شد.

به طور خلاصه، در قرارداد پیش‌فروش ساختمان، فروشنده ملک را به خریدار فروخته و پس از ساخت، به او تحویل می‌دهد. اما در قرارداد مشارکت در ساخت، فروشنده و خریدار به عنوان شرکا در پروژه و ساختمان همکاری می‌کنند و خریدار هم‌زمان با ساخت ساختمان، بخشی از مالکیت آن را به دست می‌آورد.

تامین دلیل در کاملترین قرارداد مشارکت در ساخت چگونه است؟

accordion-close-icon

"تامین دلیل در قرارداد مشارکت در ساخت به این صورت است که اگر هر یک از طرفین اعم از مالک یا سازنده به تعهدات خود پایبند نباشند؛ طرف دیگر قادر است برای جلوگیری از نابودی دلایل و مدارک موجود، از دادگاه درخواست تامین دلیل کند. قاضی نیز در صورت لزوم، قرار کارشناسی صادر کرده و از تمام مدارک موجود جهت ارائه به دادگاه، صورت‎برداری خواهد کرد".

از آنجایی که درخواست تامین دلیل در زمره دعاوی غیرمالی قرار دارد که مبلغ رسیدگی به این گونه دعاوی از سوی قوه قضاییه، اعلام می‌شود. اگر قاضی تشخیص بدهد که برای درخواست تامین دلیل به نظر کارشناس هم نیاز دارید، باید هزینه کارشناس رسمی دادگستری را بر هزینه ذکر شده، بیفزایید.

مراحل صدور این درخواست نیز به این صورت است که پس از مراجعه به شورای حل اختلاف، درخواست خود را به تعداد خوانده‌ها به علاوه یک نسخه اضافه باید تنظیم کنید. در مرحله بعدی، از تمام اوراقی که قصد استناد به آن‌ها را دارید یک فتوکپی تهیه می‌کنید؛ این فتوکپی نیز باید به تعداد خوانده‌ها و به علاوه یک نسخه اضافه‌تر باشد. در نهایت، به واحد تطبیق اسناد شورای حل اختلاف مراجعه کنید و از اوراق گفته شده، کپی برابر اصل تهیه کنید.

اگر مورد شما بسیار فوری باشد، مطابق ماده 152 ق.آ.د.م می‌توانید هنگام ثبت درخواست، از شورای حل اختلاف بخواهید که به درخواستتان فوراً رسیدگی شود. بنابراین، بر اساس قسمت دوم ماده مزبور، در اموری که فوریت داشته باشد دادگاه بدون احضار طرف اقدام به تامین دلیل می‌کند.

title-bg

نظرات

پیام های کاربران را بخوانید

افزودن نظر
avatar

فاطمه بهرام

من نمونه قرارداد مشارکت در ساخت رو دانلود کردم ولی نمیدونم باید چجوری ازش استفاده کنم؟ راهنمایی کنید.

پاسخ وکیل باشی: سلام. کافیست فرم word قرارداد مشارکت در ساختی که تهیه کردید رو دانلود کنید و براساس نیازمندی های خودتون اون رو ویرایش کنید تا به شکل متن قرارداد مدنظر شما باشه. در این زمینه میتونید از کمک وکلای پایه یک قراردادنویسی وکیل باشی نیز استفاده نمایید.

avatar

فاطمه بهرام

من خیلی دنبال فرم قرارداد مشارکت در ساخت گشتم ولی یا پیدا نمی‌شد یا کامل نبود. ممنونم ازتون❤

پاسخ وکیل باشی: ممنون از اعتماد شما به نمونه قراردادهای وکیل باشی

avatar

عرفان حاجی پور

اخذ تضمین رو در قرارداد مشارکت در ساخت به چه شکل بنویسم ؟

 

پاسخ وکیل باشی: با سلام خدمت شما . برای راهنمایی بیشتر در خصوص متن قرارداد مشارکت در ساخت میتوانید با وکلای متخصص وکیل باشی در ارتباط باشید.

avatar

سمیرا صفوی

کاملترین قرارداد مشارکت در ساخت بود. واقعا لذت بردم از متن قرارداد و از مشاوره حقوقی و هه چی

avatar

پیام دهیاری

مشارکت در ساخت چگونه است

 

پاسخ وکیل باشی: با سلام. در قرارداد مشارکت در ساخت، مالک ملکی که عمدتاً قدیمی و کلنگی است را در اختیار سازنده می‌گذارد؛ طرف دوم به عنوان سازنده در این قرارداد، به ایفای نقش می‌پردازد و تعهد می‌کند که احداث پروژه و ساخت سازه را بر عهده گیرد. سازنده نیز در پروژه ساخت و ساز، آورده ای دارد، آن هم شامل هزینه هایی می شود که او باید برای ساخت سازه ساختمان، پرداخت نماید.

avatar

نسترن فلاحتی

این قرارداد اونقد کامل هست که خطرات و مشکلات قرارداد مشارکت در ساخت رو بتونه دفع کنه؟

 

پاسخ وکیل باشی: با سلام دوست عزیز. ما در وکیل باشی تلاش کردیم کاملترین متن قرارداد مشارکت در ساخت رو برای شما عزیزان فراهم کنیم. 

avatar

منظره خاتمی

با سلام. خواستم تعداد صفحات این قرارداد رو جویا بشم و بدونم میتونم در نحوه تنظیمش ازتون کمک بخوام؟ یک جور پشتیبانی حقوقی در قرارداد

 

پاسخ وکیل باشی: با سلام. قرارداد مشارکت در ساخت شامل 18 ماده و 9 صفحه می‌باشد و شما می‌توانید با دریاقت قرارداد به صورت اختصاصی، از مشاوره حقوقی و پشتیبانی تیم وکلا برخوردار شوید.

avatar

Ashkan .Vafaee

سلام هزینه قرارداد مشارکت در ساخت به وسیله وکیل چقدر است؟

 

پاسخ وکیل باشی: با سلام. شما میتوانید برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت، به لینک داده شده مراجعه نمایید.

avatar

فهمیمه مقدم

سلام خسته نباشید آیا قرارداد مشارکت در ساخت الزامی است که در محضر ثبت شود؟

 

پاسخ وکیل باشی: با سلام، ثبت قرارداد مشارکت در ساخت در محضرخانه ها، قرارداد را از یک سند عادی به یک سند رسمی تبدیل می‌کند اما از منظر قانونی الزامی نبوده و امضای طرفین و دو شاهد، کفایت خواهد کرد.

right-arrow left-arrow
تماس
گفتگو

پشتیبانی و مشاوره وکیل باشی

ما در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما هستیم

صبور باشید ...

افزودن فایل