;
1402/03/30 - 17:43

نکات مهم در تنظیم قرارداد سرمایه گذاری به زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین و پر کاربردترین قراردادهایی که این روزها در میان کاربران از رواج بسیار بالایی برخوردار است، نمونه قرارداد سرمایه گذاری است.

در سطح بین المللی، قرارداد سرمایه گذاری، با عنوان (Investment Contract) شناخته می شود. اگر شما بخواهید یک نمونه قرارداد سرمایه گذاری انگلیسی را تدوین کنید باید از این عنوان برای آن استفاده کنید. به جز این عبارت، از Investment Project هم، برای منتقل کردن این مفهوم ، استفاده می شود. نمونه قرارداد رایگان سرمایه گذاری در انواع گوناگون، موجود است و هر کدام از آن ها نیز، جذابیت های خاص خود را برای هر کاربری دارد. اما افراد باید بدانند که برای استفاده از هر نوع از آن ها ، با چالش های گوناگونی مواجه خواهند شد و از این رو، باید در نظر داشته باشند که باید به هنگام تنظیم قرارداد سرمایه گذاری باید حتما نکته های حقوقی مربوط به آن را در نظر داشته باشند تا دچار اشتباهات ناشی از ناآگاهی در این زمینه ، نشوند.  فرم قرارداد سرمایه گذاری به انگلیسی می تواند ملاک خوبی برای تنظیم قراردادی موفقیت آمیز برای کاربران باشد.

 در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی پیرامون اهمیت قرارداد سرمایه گذاری، توضیح و مفهوم قرارداد سرمایه گذاری به انگلیسی و همچنین ارکان مهم قرارداد مزبور بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

قرارداد سرمایه‌ گذاری به انگلیسی ( Investment Contract) چیست و به چه معناست؟

با توجه به این که موضوع قرارداد های سرمایه گذاری، عوض شده است، محتوا و بندهای موجود در این نوع از قراردادها نیز کاملا عوض شده است. بسیاری از بندهایی که در گذشته به این نوع قرارداد تعلق داشته است ، این روزها حذف شده است و بندهای جدیدی به آن اضافه شده است. این امور سبب شده است که موضوع قرارداد سرمایه گذاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. باید گفت که این نوع از قراردادها در قوانین حقوقی مرتبط ، مد نظر قرارگیرد. اگر بخواهیم از دو نمونه از قراردادهای رایج نام ببریم باید به دو عنوان جوینت ونچر و بت اشاره کنیم. کاربران و شرکت های گوناگون، می توانند با توجه به نوع فعالیت خودشان، از این دو نوع قرارداد سرمایه گذرای استفاده کنند. اگر کنجکاوید که در این باره بیشتر بدانید، از شما دعوت می کنم که در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا می خواهیم که در باره ی بندهایی که در این نوع از قراردادها به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، صحبت کنیم و نکته های مهمی را مطرح نماییم. بنابراین می توانیم ادعا کنیم که این نوشتار می تواند برای تنظیم یک نمونه قرارداد رایگان سرمایه گذرای بین المللی، مورد استفاده قرار بگیرد.

خدمات مشاوره برای تنظیم قرارداد سرمایه گذاری به انگلیسی

 پیش از این که به نکته های مهم در این باره بپردازیم، بهتر است که این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا جای ابهامی در این باره باقی نماند. از آن جا که این نوع قراردادها ریزه کاری های زیادی دارد و نکته های حقوقی مهمی دارد که باید حتما رعایت شود، شرکت های بزرگی که در داخل و یا خارج قرار دارند، برای این که بتوانند از آسیب های ناشی از یک قرارداد ناموفق ، در امان بمانند، همیشه از مشاوره های دائمی وکیل های پایه یک دادگستری استفاده می کنند. در بسیاری از مواقع حتی شرکت هایی که وارد این امور می شون سابقه ی زیادی دارند و فعالیت های طولانی مدتی داشته اند و تجربه شان برای تنظیم یک نمونه قرارداد سرمایه گذاری به اندازه ی کافی به یاری آن‌ها می آید؛ اما به خاطر دلایل گوناگونی مانند به روزرسانی ها و آپگریدهایی که در قوانین حقوقی انجام می شود، آن ها ملزم به این می شوند که حتما از خدمات مشاوره حقوقی در تنظیم قرارداد سرمایه گذاری استفاده کنند و این امر را جزو اولویت های کاری خود قرار می دهند تا با مشکلی مواجه نشوند. 

 

مشاوره حقوقی

ارکان قرارداد سرمایه گذاری چیست؟ نکات مهم متن قرارداد سرمایه گذاری به زبان انگلیسی شامل چه مواردی است؟

باید بدانید که فرم قرارداد سرمایه گذاری از قسمت های گوناگونی تشکیل شده است. البته همان طور که گفتیم کلیت مفاد این نوع قراردادها متاثر از موضوع آن می باشد. اما در تمامی قراردادها، از جمله قرارداد سرمایه گذاری، بخش های عمومی وجود دارد که میان تمامی ان ها مشترک است. دانستن این قسمت های گوناگون، یکی از مهم ترین نکته هایی است که یک کاربر باید نسبت به آن اطلاعات کافی را کسب کند. در ادامه شما را با این قسمت های مختلف آشنا می کنیم:

قسمت اول: مشخصات سرمایه گذار (Specification of the applicant):

نخستین بخش از یک نمونه قرارداد سرمایه گذاری، بخش مربوط به مشخصات هر دو طرف سرمایه گذار قرارداد است. با توجه به این که قرارداد مد نظر چه نوع قراردادی است، در این بخش از قرارداد، می توان مشخصات گوناگونی از سرمایه گذار را مورد نظر قرار داد. در این بند می توان، اطلاعاتی مانند مشخصات سرمایه گذار، سابقه ی فعالیت او در امر سرمایه گذاری های بین المللی، نوع سرمایه، میزان سرمایه، و نکته هایی مانند این ها، مندرج می گردد. اگر به دنبال این هستید که سرمایه گذار خارجی جذب نمایید یا این که خودتان می خواهید در یک پروژه ی بین المللی سرمایه گذاری نمایید، باید حتما جزییات مرتبط با این بند را بدانید و در زمان تنظیم قرارداد سرمایه گذاری، جزییات آن را به شکلی کاملا شفاف مطرح کنید.

قسمت دوم: هدف از سرمایه گذاری (Purpose of Investment):

بخش دوم از قراردادهای سرمایه گذاری مربوط می شود به هدف قرارداد. در این قسمت در باره ی هدف هایی که برای سرمایه گذاری در پروژه های گوناگون (چه برای اشخاص حقیقی و چه برای اشخاص حقوقی) نظر گرفته می شود، مطرح می شود. هر دو طرف قرارداد باید در باره این موضوع صحبت های لازم را انجام دهند و در این زمینه، به توافق برسند.

قسمت سوم: میزان سرمایه مورد نظر برای سرمایه گذاری:

یکی دیگر از مطالب مهمی که در این بخش از قرارداد مد نظر قرار می گیرد، میزان سرمایه ی مورد نظر برای سرمایه گذاری است. برای این که در این زمینه در آینده، مشکلی ایجاد نشود، باید در باره ی میزان سرمایه گذاری، به صورت دقیق و شفاف صحبت های لازم میان دو طرف قرارداد انجام شود و توافق های لازم صورت بگیرد. باید بدانید که در تمامی قراردادهایی که منعقد می کنید باید به موضوع شفافیت اهمیت بدهید و به آن توجه کنید و نکته های مربوط به آن را در نظر بگیرید. این امر سبب می شود که بعد از انعقاد قرارداد، در زمانی طولانی تر، مشکلی برای دو طرف قرارداد ایجاد نشود.

قسمت چهارم: مشخصات پروژه و قرارداد (Specifications of the Project & Contract):

بخش مهم یک قرارداد سرمایه گذاری که به عنوان بخش چهارم از آن یاد می کنیم، بخش مرتبط با مشخصات پروژه و قرارداد است. برای تمامی پروژه های پیش روی دو طرف قرارداد، چه پروژه ی ساختمان سازی باشد و چه پروژه های کلان مربوط به پتروشیمی، باید با اصولی کاملا معین، در این قسمت توضیحات مربوط به آن را درج نمایید. این یک اصل کلی است که موضوع سرمایه گذاری باید حتما به شکلی شفاف و دقیق معین شود.

قسمت پنجم: مدت پروژه و قرارداد (Duration):

در بخش پنجم یک قرارداد مناسب سرمایه گذاری ، باید حتما درباره مدت پروژه پیش رو به صورت کاملا شفاف و دقیق صحبت های لازم انجام شود و توافق های مورد نظر صورت بگیرد. هیچ سرمایه گذاری ای را نمی توان بدون مشخص کردن زمان تصور کرد. می توان به جرأت گفت که این گونه سرمایه گذاری کاملاً بیهوده خواهد بود. معمولا هیچ سرمایه گذاری، سرمایه ی اش را برای زمان های طولانی، و برای کسب سودی اندک به کسب و کارهای گوناگون نمی دهد. از این رو می توان گفت که برخورداری از یک تعریف مشخص و شفاف برای یک پروژه می تواند به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها، به هنگام تنظیم یک نمونه قرارداد رایگان سرمایه گذاری، به شمار برود. پس دقت لازم را در این زمینه اعمال نمایید تا با مشکل مواجه نشوید.

قسمت ششم: روش های نقل و انتقال پول و زمان بندی برای تزریق سرمایه:

یکی دیگر از مهم ترین مفاد یک نمونه قرارداد رایگان سرمایه گذاری، توافقات حاصله در باره یروش های نقل و انتقال پول و زمان بندی برای تزریق سرمایه است. باید درباره نحوه ی این نقل و انتقال و هچنین برنامه ای که برای تزریق سرمایه در نظر گرفته می شود، صحبت های مشخصی انجام شود. به طور نرمال، سرمایه گذاران حرفه ای بسته به میزان پیشرفت پروژه ی پیش روی خود، پول لازم را به آن تزریق می نمایند. البته تمامی شرایط مرتبط با این موضوع، بستگی به توافق میان دو طرف قرارداد دارد.

سخن نهایی:

همانگونه که پیشتر گفته شد، در این مقاله با مفهوم قرارداد سرمایه گذاری به زبان انگلیسی، ضرورت و اهمیت آن و همچنین ارکان و مفاد مهم تنظیم قرارداد به  زبان انگلیسی پرداختیم. در نهایت باید گفت، با توجه به موارد گفته شده تنظیم قرارداد مزبور امری حساس بوده و نیازمند دانش و تجربه حقوقی بسیار بالا می‌باشد؛ به همین دلیل مجموعه وکیل‌باشی این امکان را فراهم نموده که تنظیم قرارداد سفارشی، تنظیم قرارداد مزبور را به وکلای متخصص سپارده تا با خیالی راحت به عنوان سرمایه گذار و سرمایه پذیر با طرف مقابل خود قرارداد منعقد نمایید.

title-bg

نظرات

پیام های کاربران را بخوانید

افزودن نظر
avatar

مهدیه دهنوی

سلام ممنون از مطالب مفیدتون.میخوام یک قرارداد سرمایه گذاری با عراق تنظیم کنم زبانش باید انگلیسی باشه یا عربی؟

 

پاسخ وکیل باشی:  با سلام، ممنون از پیام شما.میتونید قراردادتون رو در دو نسخه و به هردو زبان تنظیم کنید، اما بهتر است قراردادتون مورد بررسی قرار بگیره و همینطور طبق توافقات طرفین تنظیم بشه برای قراردادتون در این زمینه میتونید از مشاورین ما کمک بگیرید

right-arrow left-arrow

FAQ

پرسش های متداول

قرارداد BOT انگلیسی به چه معناست؟

BOT یکی از پیچیده‌ترین قراردادهای بین‌المللی است که در زمینه‌های جذب سرمایه، ساخت، بهره‌برداری و انتقال در سطح کلان بسته می‌شود. شرکت‌های بزرگی که برای حضور در کشورهای مختلف به این فرایندها اقدام می‌نمایند، معمولاً با اینگونه قراردادها همراه می‌شود.

قرارداد جوینت ونچر چه شرایطی دارد؟

برای مواقعی که دو شرکت تصمیمی می‌گیرند در یک پروژه با هم مشارکت کرده و همزمان علاوه بر تأثیر در فرایند کار در سود و زیان آن نیز شریک شوند، از قرارداد جوینت ونچر استفاده می‌کنند.