;
1402/10/16 - 10:06

بررسی قرارداد پشتیبانی سایت

قرارداد پشتیبان به چه معناست؟ طرفین قرارداد پشتیبانی سایت چه کسانی هستند؟ نحوه تنظیم قرارداد پشتیبان سایت چگونه است؟

 

امروزه تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همچنین شرکت های گوناگون، برای پیشبرد بیشتر و بهتر امور خود به استفاده از بستر اینترنتی و یا وب سایت روی آورده اند و رونق کسب و کار خود را از میان این دنیای مجازی جست و جو نمایند. در اینجاست که اهمیت پشتیبانی سایت پر رنگ تر می شود؛ زیرا داشتن یک سایت پربازده و مفید نیازمند داشتن یک پشتیبان سایت کاربلد و باتجربه است؛ به همین دلیل قصد داریم در این مقاله وکیل‌باشی به بحث و بررسی پیرامون قرارداد پشتیبانی سایت و ضرورت آن و همچنین موارد و نکات مهم قرارداد مزبور بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قرارداد پشتیبانی سایت چیست و بین چه افرادی منعقد میگردد؟

صاحبان کسب کار و یا افرادی که به دلایل مختلف دارای سایت هستند و در این بستر فعالیت دارند، ضرورت داشتن پشتیبان و مدیر برای سایت خود را درک میکنند؛ زیرا وجود ادمین یا پشتیبان برای سایت، مساوی است با رشد روز افزونی صفحه وب و طبیعتاً افزایش مشتری. نمونه فرم قرارداد پشتیبان سایت، قراردادی است که میان ادمین (پشتیبان وبسایت) و کارفرما منعقد می‌گردد و دربرگیرنده مواردی همچون مشخصات طرفین، مدت قرارداد، مبلغ آن، تعهدات کارفرما، وظایف و تعهدات پشتیبان همچنین حق فسخ و حل اختلاف و سایر مندرجات توافق شده است؛ قرارداد مزبور شامل مدیریت، ارائه خدمات و پشتیبانی نرم افزار و سایت اعم از سایت خبری، وردپرسی و یا فروشگاهی و ... میباشد که میتواند در قالب قرارداد پیمانکاری پشتیبانی سایت و یا استخدام پشتیبان سایت منعقد گردد.

ضرورت وجود نمونه قرارداد پشتیبانی یا مدیریت سایت در چیست؟

به عنوان یک متخصص حقوقی که سال هاست در زمینه ی تنظیم و انعقاد انواع نمونه قراردادها درباره ی موضوع های گوناگون فعالیت میکند، باید این نکته را خدمت شما هم میهنان گرامی و مخاطبان عزیز عرض کنیم که، اگر در حال انعقاد انواع نمونه قرارداد پشتیبانی فنی سایت هستید، باید پیش از آن حتماً نکته های ضروری را مد نظر قرار دهید و به چند و چون آن اشراف داشته باشید و بدانید که برای تنظیم یک نمونه قرارداد موفقیت آمیز در زمینه پشتیبانی سایت باید چه نکته هایی را مدنظر خود قرار دهید. به این منظور به شما پیشنهاد می کنیم که در تنظیم این نمونه قراردادها حتماً درباره ی مواردی مانند این که تولید محتوای سایت به چه صورتی انجام گیرد و توسط کدام یک از طرفین قرارداد باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین مسایل مربوط به آپدیت (به روز رسانی) سایت، اشاره کنید و در باره ی آن به ریز نکته ها توجه داشته باشید و آن ها را مد نظر قرار دهید؛ به همین منظور و برای تنظیم درست و دقیق قرارداد پشتیبانی سایت، مجموعه وکیل‌باشی این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به راحتی به فرم قرارداد پشتیبانی سایت که توسط وکلای متخصص تدوین و نگاشته شده است، دسترسی داشته باشید.

قرارداد پشتیبانی سایت

موارد مهمی که در پشتیبانی از سایت و پشتیبانی نرم افزار کدام اند؟

در ادامه به این موضوع می پردازیم که در زمینه ی پشتیبانی از سایت باید به چه مواردی توجه کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن تک تک آن ها با ذکر جزییات در یک نمونه فرم قرارداد طراحی سایت بسیار ضروری است. این موارد می توانند نتیجه ی بهینه تری را برای شما به ارمغان بیاورند.

لزوم پشتیبانی و مدیریت سایت در چه مواردی بیشتر احساس می شود؟

جالب است که بدانید که نمی‌توان موارد خاصی را برای پشتیبانی از سایت ذکر کرد و اگر در شرکت های مهم و معتبر دنیا به دنبال این مساله بگردیم، می بینیم که این شرکت ها در مقوله ی پشتبانی از سایت آپشن ها ی زیادی را در نظر می گیرند و موارد زیادی را در این مقوله می‌گنجانند. اما توجه و دقت به این نکته کاملاً ضروری است که شما باید هر نکته ای را که در این زمینه قرار است در زیر مجموعه ی پشتیبانی از سایت خود بگنجانید ، حتماً از سیر تا پیاز آن را در قرارداد خود بگنجانید و آن ها را یک به یک، با ذکر جزییات ذکر نمایید تا بعداً برایتان دردسری ایجاد نکند.

وظایف پشتیبان سایت چیست؟

در زمان انعقاد قرارداد پشتیبان و مدیر یک وب سایت، همانند زمان تنظیم طراح سایت، با امضای قرارداد، وظایف و تعهداتی را بر عهده میگیرد؛ از جمله این وظایف و تعهدات میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تولید محتوای به روز:

یکی از مهم ترین عواملی که بعد از طراحی سایت و راه اندازی آن، می‌بایست توجه کنید این است که حتماً باید به صورت ویژه به تولید محتوای به روز سایت خود، دقت کنید. این عامل می تواند مهم ترین عامل برای جذب مشتریان و اقبال آن ها به وب سایت شما بشود و همچنین باعث این می شود که ترافیک سایت شما بسیار زیاد افزایش پیدا کند. قرار دادن محتوای تازه و داغ به داغ منجر به این می شود که کاربران گوناگون برای این که اطلاعات جدیدی را کسب کنند یا برای این که بتوانند در خصوص محصول مد نظر خودشان یا خدمات مورد نیاز خودشان اطلاعات بیشتری به دست بیاورند، حتماً به وب سایت شما هم سری بزنند که این امر می تواند در بهینه سازی سایت شما بسیار خوب عمل کند و باعث رونق کسب وکار شما گردد؛ برای این منظور می‌توانید از قرارداد تولید محتوا و تبلیغ نویسی موجود در سایت وکیل‌باشی بهره مند شوید.

  • تجزیه و تحلیل سایت:

در بسیاری از موارد بعد از این که طراحی سایت به اتمام می رسد و کارفرما کار را تحویل می گیرد، این نیاز را در خود احساس می کند که باید آمار مورد نیاز خود را از بازدیدکنندگان و همچنین مشتریان سایت خود داشته باشد. این کارفرما برای این که به این خواسته برسد باید از شرکت پشتیبان وب سایت خود بخواهد که نرم افزارهای لازم و ضروری را برای این امر، بر روی سیستم او نصب کنند و این امر سبب می شود که تجزیه و تحلیل سایت او به خوبی انجام شود و کارفرما آمار بازدید کنندگان سایت خود را به راحتی به دست بیاورد. این موضوع می تواند توانایی لازم را برای تحلیل و تجزیه ی سایت و اخذ تصمیم های مناسب در زمینه ی فعالیت هایش به او می دهد.

  • پشتیبانی سایت و برقراری امنیت حرفه ای:

این روزها تهدیدهای زیادی وب سایت ها را تحت الشعاع قرار می دهد. از یک طرف می توان دنیای مجازی را به عنوان یک فرصت ستودنی برای پیشبرد کسب و کار خود به شمار بیاوریم و از طرف دیگر ، هر روز شاهد این هستیم که هر روز، بیشتر و بیشتر با پدیده ی حمله های گوناگون سایبری به وب سایت ها مواجه می شویم. این امر سبب می شود که صاحب یک وب سایت با ضرر های بسیار زیادی مواجه شود و در مواردی هم این احتمال پیش می آید که ضرر های بسیار زیادی که وارد می شود، کسب و کار شخصی را در عمل نابود می کند. از این رو می توان به اهمیت امنیت حرفه ای و محافظت از سایت، پی برد و باید دانست که این موضوع می توان نقشی حیاتی در زنده نگه داشتن وب سایت و کسب و کار شما دارد. پس به هنگام انعقاد نمونه قرارداد های مربوط به طراحی سایت حتما این موضوع را مد نظر خود قرار دهید.

مهم ترین نکات در تنظیم قرارداد پشتیبانی سایت چیست؟

اگر از ما می پرسید که مهمترین نکته ی حقوقی و فنی که باید در زمان انعقاد یک نمونه قرارداد پشتیبانی سایت در نظر بگیرید چه چیزی است؟ باید به شما بگوییم که مهمترین نکته این است که باید به این موضوع توجه کنید که در قراردادی که در پیش رو دارید چه کسی باید پشتیبانی از سایت شما را به عهده بگیرد و این کار را باید به چه شیوه ای به انجام برساند؟ در این جا همچنین این مساله به میان می آید که آیا وقتی که در حال انعقاد یک نمونه قرارداد طراحی سایت هستید ، حتماً باید به این نکته اشاره کنید که پشتیبان سایت (Site administrator) مد نظر شما چه کسی باشد؟ نکته دیگری که باید به آن توجه کنید شرط داوری در قرارداد است. داوری یکی از بهترین روش هایی است که طرفین می‌توانند از این طریق، به اختلافات و مشکلات خود در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی کنند. 

چرا پشتیبانی و نگهداری از سایت به عنوان یک اصل مهم در تنظیم قراردادهای طراحی سایت مطرح می شود؟

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که امور کاری خود را از طریق کمک گرفتن از بستر وب سایت های گوناگون ساماندهی می‌کنید ، در جریان این موضوع نیز هستید که تمامی صنایع ، نسبت به امر خدمات رسانی در وب سایت خود و پشتیبانی از آن، به عنوان یک اصل و المان ضروری نگاه می کنند و کسب و کار خود را در گروی پیشرفت و مهم انگاشتن این امر مهم می بینند. خب طبیعی است که وب سایت ها نیز از این امر مستثنی نیستند و این موضوع بسیار در باره ی وب سایت های گوناگون از ضرورت های بیشتری برخوردار است و در این زمینه بسیار پر رنگ تر عمل می کند.

در تمام دنیا به اصل ضرورت خدمات پس از فروش توجه ویژه ای می‌کنند و این موضوع می تواند سبب جذب مشتریان بسیار زیادی باشد. طبیعی است که هر چقدر صاحبان کسب و کارهای گوناگون و شرکتهای مختلفی که کالاها و یا خدماتی را به مردم ارائه می دهند، در پاسخ گویی به مشتریان خود با سرعت و دقت بیشتری عمل کنند ، با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه می شوند و طبیعتاً در این صورت، کسب و کار آن ها نیز بسیار بیشتری به خود می گیرد. در این مورد می توانیم این گونه بگوییم که فرقی نمی‌کند که یک شرکت، چه کاری را انجام می دهد و از وبسایت خود برای چه منظوری در زمینه ی کسب و کارها استفاده می کند، در هر حالتی، وب سایت های آن شرکت در هر برهه ای از زمان با فاصله های زمانی گوناگون نیاز به این دارد که یک بازبینی دقیق را به خود ببیند و اطلاعات و مشخصات آن به روز رسانی شود.

از سوی دیگر در بسیاری از اوقات مشاهده می کنید که وب سایت های مختلف گوناگون در زمان های مختلف بنا به دلایل گوناگونی با مشکلات فنی خاص خود مواجه می شوند که تعمیر و راه اندازی مجدد آن باید از سوی یک متخصص حرفه ای صورت بگیرد. باید بدانید که اگر شما از وب سایت خود به منظور کارهایی مانند خرید و فروش کالاهای گوناگون استفاده می کنید باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات فنی احتمالی آن اقدام نمایید. می توانیم به شما بگوییم در حالتی که سایت شما از یک تیم پشتیبانی بسیار خوب حمایت می شود، جای این امید وجود دارد که بتوانید با پشت سر گذاشتن مراحل گوناگون ، به نهایت بهره وری از تارنمای خود دست پیدا کنید و به بهترین حالت فروش در این زمینه برسید. اما در هر کسب و کاری که هستید باید به شما بگوییم که اگر کار های خود را از طریق وب سایت خود راه اندازی می کنید و به پیش می برید، نکته های حقوقی بسیار زیادی وجود دارد که باید در زمان انعقاد یک نمونه قرارداد طراحی سایت به آن ها توجه و دقت لازم را مبذول نمایید. 

سخن پایانی:

همانگونه که ملاحظه نمودید، در این مقاله با تعریف قرارداد پشتیبان سایت، وظیف پشتیبان سایت و همچنین نکات مهم در قرارداد مدیریت سایت آشنا شدیم. در نهایت باید گفت، وکیل‌باشی به عنوان یک تیم حقوقی خبره که بهره مند از دانش، تخصص و تجربه ی چندین وکیل پایه یک دادگستری می باشد، هم اکنون نمونه فرم قراردادهای بی شماری را در زمینه های گوناگون در دسترس شما قرار داده است و شما می توانید به راحتی، تنها با چند کلیک، آن ها را دریافت کنید و خود را در برابر پیامدهای حقوقی نامطلوب ناشی از قراردادهای غیر حرفه ای بیمه کنید؛ همچنین این مجموعه این امکان را برای شما فراهم کرده که درخواست مشاوره آنلاین، بتوانید از خدمات حقوقی وکلای متخصص نیز بهره مند شوید.

title-bg

نظرات

پیام های کاربران را بخوانید

افزودن نظر
avatar

سید حسین اعلایی

سلام. یک قرارداد میخوام که هم برای پشتیبان سایت باشه هم برای تولید محتوا باید چیکارکنم؟

 

پاسخ وکیل باشی: سلام ممنون از پیام شما. با ثبت درخواست تنظیم قرارداد سفارشی، می‌توانید نگارش متن قرارداد مورد نظر خود را به وکلای متخصص تیم ما بسپارید.

right-arrow left-arrow

FAQ

پرسش های متداول

نمونه متن قرارداد پشتیبانی سایت شامل چه مواردی است؟

در قرارداد مدیریت سایت، ادمین سایت وظایف گوناگونی را ممکن است بر عهده گیرد. در متن قرارداد پشتیبانی سایت، ذکر این موارد ضروری است:

  • تعیین قیمت
  • محدوده کار طراحی
  • جدول زمانی برای تحویل کار
  • تعیین نحوه پرداخت
  • مالکیت معنوی
  •  سایر شرایط قانونی

قرارداد مدیریت سایت بین چه افرادی منعقد می‌گردد؟

قرارداد مذکور مابین کارفرما به عنوان متقاضی و پشتیبان سایت منعقد می‌شود و طرفین متعهد به انجام وظایف و تعهدات مندرج در قرارداد خواهند شد.

مزیت داشتن قرارداد پشیبانی از سایت در چیست؟

داشتن یک قرارداد کامل و جامع میان کارفرما و پشتیبان مزایای بسیاری دارد؛ از جمله:جلوگیری از وقوع اختلاف و چالش، جلوگیری از اتلاف وقت، حفظ حرمت میان طرفین، جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی و اتلاف وقت و مواردی از این قبیل است.

تماس
گفتگو

پشتیبانی و مشاوره وکیل باشی

ما در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما هستیم

صبور باشید ...

افزودن فایل