advertising-banner-one advertising-banner-two
avatar

بهرام زارع

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/26 - 22:41 می باشد

1 پاسخ answers-count

کسری از متراژ فروخته شده

سلام.حدود دوماه پیش بنده باغی از شخصی به متراژ305 متر خریداری کردم و در قولنامه نوشته حدود305 متر.تمام پول را پرداخت کردم و مبایعه نامه و وکالت هم بنام بنده شده است.
حال امروز که مترکردم متوجه شدم حدود270 متراست.
وقتی این موضوع را با فروشنده و بنگاه مطرح کردم گفتن که نیمی از کوچه هم مال شما است یعنی این اختلاف متراژ مربوط به کوچه مشاع است.
درحالی که زمان فروش هیچ حرفی ازاین موضوع نزدن و درمبایعه نامه هم موضوع مشاع قید نشده است.
فروشنده حدود35 متر کمتر به من فروخته است
سوالم این است آیا میتوانم مبلغ آن 35 متر را پس بگیرم یا طبق گفته فروشنده کوچه هم جز متراژ باغ محسوب میشود؟
در مبایعه نامه هیچ اشاره ای به کوچه نشده و مثلا متراژ ۳۰۵ متر با کوچه می‌باشد نوشته نشده است فقط نوشته شده است حدود ۳۰۵ متر باغ.
درضمن کوچه اختصاصی نمیباشد و محل گذر تمام ۲۳ باغ شهرک میباشد؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

avatar

زمانی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/17 - 01:03 می باشد

0 پاسخ answers-count

حجر

با سلام
برای حکم حجر مادربزرگم دوسال پیش اقدام کردیم .تجدید نظر خواهی شد و بعد فرجام خواهی صورت گرفت. در زمان فرجام خواهی و زمانیکه هنوز حکم حجر قطعی صادر نشده آپارتمانی که محجور در آن سهم داشته از طرف وراث فروخته شد.
الان حکم قطعی حجر صادر شده.قیم هم مشخص شده. باتوجه به این نکته آیا سرپرستی ازطرف خودش میتونه نسبت به آپارتمانی که در زمان فرجام خواهی فروخته شده شکایت فروش مال غیر بده؟

avatar

ل ک

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/08/20 - 22:18 می باشد

4 پاسخ answers-count

زمین مشاع

با سلام، یک قطعه زمین مشاع با شراکت یک شخص به صورت قولنامه خریداری کردم، نسبت به تهیه سند و تفکیک اقدام کردم اما شخص از تعیین تکلیف ملک مشاعی و مشخص شدن وضعیت مالکیت و انجام توافق خودداری میکند، چه کاری میتوانم انجام دهم؟ با تشکر

avatar

فرهاد صحرانورد

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/29 - 18:07 می باشد

5 پاسخ answers-count

ابطال تقسیم نامه عادی

با سلام. اگر در تقسیم نامه عادی ملک مشاع سهم هیچ کدام از طرفین مشخص نباشد و هیچ متر و حدودو و یا نشانی نوشته نشده باشد و نوشته شود که وراث زمین کشاورزی را تقسیم نمودند و هر کس بر حصه خود تصرف یافت و حدود اربعه هر یک از حصه ها فقط نوشته شود. آیا چنین تقسیم نامه ای قابل ابطال است؟منظورم از حدود اربعه فقط چهار جهت اصلی یعنی شمال جنوب مشرق مغرب می باشد. مثلا اگر من از سمت شمال یا جنوب به حصه کسی تصرف کنم او چگونه اثبات می کند؟

avatar

ناصر قاسمی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/06/16 - 06:03 می باشد

2 پاسخ answers-count

اختلاف در ملک مشاعی

سلام ، بعد فوت پدر و مادر ، در ملک پدری کمی اثاث در یکی از اتاق ها گذاشتم ، این اتاق مجزا هست ، بقیه وراث میگویند باید خالی کنی ، میخواهیم ملک را اجاره بدیم ، اگه من خالی نکنم و به حرف اونا اعتنا نکنم و بدون اطلاع اونا برم شهرستان یا یه شهری دیگه برای کار ، اونا در غیاب من میتونن اثاث های منو با دستور دادگاه مهر و موم کنن ؟

avatar

ناصر موسوی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/05/17 - 11:21 می باشد

0 پاسخ answers-count

شراکت زمین مسکونی

در زمین مسکونی به متراز 600 متر با فردی 22 سال است شریک هستم . برای تعیین تکلیف زمین از قبیل ساخت و ساز و یا دادن به مشارکت یا فرروش اخلال میکند ویسهم مرا به قیمت عادلانه روز نمیخرد .
باتوجه به سابقه بد در شراکت کسی حاضر به خرید سهم من و شراکت با وی نیست . عنوان مجرمانه عمل وی چیست وروش احقاق حق من چگونه است .بسیار ممنونم.

avatar

احسان ابراهیمی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/05/14 - 23:41 می باشد

0 پاسخ answers-count

پارکینگ مشاع

سلام. هفت سال پیش یک واحد آپارتمان را به شخصی فروختم که در سند فاقد پارکینگ بود(خریدار از موضوع مطلع بود) و بنده از حیاط بعنوان پارکینگ استفاده میکردم به همین دلیل در متن مبایعه‌نامه عبارت "دارای پارکینگ مشاع" ذکر شد.

حال بعداز گذشت هفت سال از انتقال سند رسمی به نام خریدار،از بنده به جهت پارکینگ مشاع شکایت شده و طلب خسارت کرده.

آیا باتوجه به اینکه سند یک ماه پس از مبایعه‌نامه به نام ایشان ثبت شده و خریدار از عدم وجود پارکینگ مطلع بوده،صرفاً بدلیل ذکر "پارکینگ مشاع" ایشان حق طلب خسارت از بنده را دارد؟

 و اینکه آیا با وجود ثبت سند رسمی پس از مبایعه‌نامه،مفاد مبایعه‌نامه لازم‌الاجرا خواهد بود؟

آیا پس از ثبت سند رسمی،مبایعه‌نامه معتبر خواهد ماند؟

ممنون

title-bg

برترین‌های چراغ

وکیل تخصصی منتخب شما اینجاست.

برای مشاوره آنلاین، متخصص مدنظر خود را انتخاب نمایید و در صورت نیاز و با ارسال مدارک، راه‌حل موضوع خود را پیدا کنید!

مشاهده همه
avatar

نعمت الله رئیسیان

وکیل پایه یک

4/5 star

avatar

عذرا نصرابادی

وکیل پایه یک

4/5 star

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضاییه با 11 سال سابقه وکالت در محاکم جزو رتبه های برتر آزمون وکالت در مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه رتبه سوم کشوری در جشنواره مبتکر مقالات دانشجویی در سال 86 وکیل شرکت نام آوران رایانه خراسان (زیتون) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ارائه مشاوره تخصصی در ابواب مختلف اعم از حقوقی، کیفری و خانواده حتی بصورت موضوعات خاص تنظیم تخصصی انواع دادخواست، شکوائیه، لایحه، واخواهی، تجدیدنظرخواهی، فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی

avatar

وکیل قاسمی

وکیل پایه یک

4/5 star

بسم الله الرحمن الرحیم مرتضی قاسمی وکیل پایه یک دادگستری عضو رسمی کانون وکلای خراسان مشاوره مدنی و جزایی وکالت امور حقوقی، کیفری، خانواده

avatar

نوید فتح الهی

کارشناس ارشد حقوق

4/5 star

وکیل پایه یک دادگستری -دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی English language proficiency test (EPT) -مولف و مدرس دانشگاه -دانشجوی دکتری تخصصی حقوق -وکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بروجرد -وکیل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و اشترینان -وکیل کانون بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شهرستان بروجرد -رئیس کمیته حقوقی هیئت شنا شهرستان بروجرد -وکیل سامانه زاگرینو -وکیل صفحه اینستاگرام صدای بروجرد مشاوره تخصصی در دعاوی حقوقی

avatar

امیررضا زارعی

وکیل پایه یک

4/5 star

avatar

احسان عظیمی مقیدی

وکیل پایه یک

4/5 star

وکالت تخصصی در زمینه اراضی و املاک شماره پروانه: 15981 از کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران)

avatar

محمد بابایی فیشانی

کارشناس ارشد حقوق

4/5 star

کارشناس ارشد حقوق بیش از 5000 مشاوره اعم از خانواده-(طلاق /نفقه/اجرت المثل/مهریه نفقه فرزند /اثبات عسروحرج زوجه)مشاوره ملکی و قراردادها و مشارکت در ساخت و(تخلیه /خلع ید /تصرف عدوانی و...)مشاوره کمیسیون ماده 100 -تخلفات ساختمانیضابط قضایی دادگستریکارشناس حقوقی برتر سایت وکیلوند در سال ۱۴۰۰ (موفقیت در مسائل حقوقی و کیفری فقط به کشف نقاط کور داستان امکان پذیر است )اعلام نیاز از حقوقی صداوسیما تهران بعنوان کارشناس حقوقی و نماینده حقوقی و وکیل صدا وسیما .نکات کلیدی در قراردادها و نکاتی را باید در قرارداد دقت کنیدتنظیم شکواییه ودادخواست ونیز وکالت در طلاق.عضو انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایرانکاربران محترم بهترین نتیجه ، تماس تلفنی میباشد با تایپ کردن چند کلمه نتیجه دلخواه بدست نمی آید.

avatar

مهدی نریمانی

وکیل پایه یک

4/5 star

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی