advertising-banner-one advertising-banner-two
avatar

امیرحسین

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/10/01 - 02:09 می باشد

0 پاسخ answers-count

اختلاف بر سر ارث پدری

سوال کاربر:
سلام وقت بخیر مادر بنده حدود 35 سال پیش ازدواج کرده و از خانه مادری رفته(پدربزرگم وقتی مادرم کوچک بوده فوت کرده) و برادرهای مادرم همون دایی هام چند سال بعد زمین کشاورزی تقسیم کرده اند ولی سهمی به مادرم ندادند و مادرم هم چیزی نگفته و حدود 15 سال پیش چاه آبی احداث کردند و اسم مادرم داخل چاه هست چون مجوز چاه را روی زمین های پدری داده اند که همه ی فرزندان در آن سهم دارند الان مادرم سهم زمین پدری میخواد ، و برادرهاش زمین دادن ولی میگن سهمی داخل چاه نداری سوال بنده این است: اول اینکه آیا واقعا مادرم داخل چاه سهمی نداره؟ دوم اینکه آیا اگر مادرم شکایت کند می‌تواند به نرخ روز پول این 35 سالی که زمینش کاشته شده و پولی بهش نداده اند را بگیرد؟

avatar

اشکان نیک سرشت

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/30 - 03:22 می باشد

0 پاسخ answers-count

وکالت بلاعزل

با سلام و احترام
بنده سه دانگ از شش دانگ منزل مسکونی خود را به همسرم قبلا به صورت وکالت بلاعزل انتقال داده ام(اعم از فروش و انتقال و اختیارات قانونی دیگر موجود در متن وکالت نامه)سپس قبل از اجرای دادخواست مهریه طی یک اظهارنامه رسمی دادگستری وکیل خود را(همسرم) عزل نمودم ودرواقع مراتب عزل ایشان را به اطلاع او رساندم وبعد منزل را کلا به پدرم انتقال دادم با توجه به این موضوع که در قبال این خانه هیچ پولی از حساب من واریز نشده و در واقع پدرم کل پول ملک را قبلا به فروشنده پرداخت کرده بود.(ومن قراربوده که درگذرایام پول پدرم راپس بدهم)حال خانومم شکایتی با عنوان ابطال سند ملک عنوان نموده و در متن شکایت عنوان کرده که من سه دانگ متعلق به خود را صلح کرده ام (تاریخ صلح نامه بعد از تاریخ انتقال سند است)و مراتب را به همسرم(بنده) اعلام نموده ام که در واقع چیزی به من اعلام نشده است و حتی ایشان وانمود کرده که من درتاریخ تنظیم صلح نامه در زندگی مشترک با همسرم بوده ام اما با توجه به متن شکایت نفقه خانومم و بنا به اضهارات خودش،ایشان در این تاریخ در منزل نبوده و خانه را ترک کرده است ومن هم تمکین ایشان را قبلا زده ام.
سوال 1:آیا کار من قانونی بوده یا کار همسرم؟(حتی همسرم من را متهم به فروش مال غیر کرده است!)
سوال2:خلاصه نتیجه این پرونده چی میشه؟.

avatar

آذر آذری

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/29 - 12:17 می باشد

1 پاسخ answers-count

ماده قانونی کمیسیون توافقی

بنده ملکی رو برای فروش در نظر داشتم که با خریدار از قبل آشنایی داشتم، تلفنی با هم بر نرخ توافق کردیم. خریدار بدون اطلاع بنده برای هماهنگی روز نوشتن مبایعنامه، شماره من رو به یک بنگاه املاک داد برای هماهنگی نوشتن مبایعنامه، چون بنده در شهر دیگسر بودم نیاز به هماهنگی برای تعیین روز نوشتن مبایعنامه بود. اما بنگاه از این موقعیت سوءاستفاده کرد و موقع تماس با بنده طوری وانمود کرد که مشتری جدید دارد (در صورتی که مشتری همان مشتری بود که قبلا با هم توافق کرده بودیم) ،که بالاخره معامله در همان بنگاه انجام شد. بعد از معامله بنگاه ادعای کمیسیون کامل (طبق نرخ اتحادیه) کرد. بنده مخالف بودم چون ایشان هیچ زحمتی برای فروش این ملک نکشیده بود و زحمتی برایپیدا کردن مشتری نکشیده و من و مشتری از قبل با هم صحبت کرده بودیم، ایشان از من شکایت کرده است و بنده اعلام کردم که شاهدانی دارم از جمله خریدار که روز اول شماره بنده رو به بنگاه داده برای هماهنگی روز معامله، اما شواری حل اختلاف هیچ کدام از اظهارات من رو در نظر نگرفت و رأی صادر کرد. الان من چطور میتوانم از حقم دفاع کنم و شاهد این ماجرا یعنی خریدار را برای ادعای من درنظر بگیرند ؟

avatar

فرهنگ خلیلی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/26 - 21:52 می باشد

1 پاسخ answers-count

پرداخت جریمه گاز ساختمان برای واحد خالی

با سلام، برای ساختمان ما که موتورخانه مرکزی هست طی سه سال گذشته مبلغ 250 میلیون تومان بدهی گاز اومده( گفتن کنتور دستکاری شده بوده و کم ثبت میکرده) . واحد بنده طی این سالها تا به امروز خالی بوده هم اکنون هم خالی هست و سیستم گرمایش مرکزی هم به دستور مدیر ساختمان طی این سالها برای واحدهای خالی بسته بوده. آیا بنده هم مکلف به پرداخت این جریمه هستم یا خیر ؟

avatar

حسین

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/21 - 17:41 می باشد

1 پاسخ answers-count

ادعای معامله فضولی از جانب ولی قهری

سلام
بنده ششدانگ یک واحد آپارتمان 65 متری را پیش خرید کردم در زمان معامله (پدر خانواده با وکالت فروش از طرف همسر) به عنوان فروشنده معامله را امضاء کرد و ثمن‌ معامله به حساب ایشان واریز شد و بعد از صدور مبایعنامه کد رهگیری دار جهت تحویل مبایعنامه و مدارک که به املاک مراجعه‌ کردم متوجه شدم که سهم این خانواده از ساختمان مشارکتی در حال ساخت 2 واحد آپارتمان با 3 سند(به نام 2 فرزند صغیر و مادر خانواده) که هر کدام 10 سهم از 180 سهم کلی عرصه را داشتند در طبقه 2 ساختمان در تقسیم نامه مشارکت نامه ساخت، معین شده و در مبایعنامه بنده تنها اسم و 10سهم مادر خانواده قید شده و به سند فرزندان و سهم آنها اشاره ای نشده. با اصرار بنده مبنی بر درج نام و سهم فرزندان در لیست فروشندگان مبایعنامه، در زمان تحویل آپارتمان تنها (موضوع تحویل و تسویه و تاریخ تنظیم سند ششدانگ آپارتمان پشت قرارداد قید شد و پدر خانواده وکالتا و ولایتا امضا کرد) و واحد تحویل اینجانب شد. همچنین بعد از مشخص شدن متراژ دقیق از طرف نظام مهندسي مبلغی از مانده ثمن‌ بابت سند به حساب یکی از فرزندان و پدر این خانواده واریز شد.
اما اکنون بعد از گذشت 15 ماه از تحویل آپارتمان و 10 ماه پس از مشخص شدن متراژ دقیق و همینطور گذشت 5 ماه از زمان تنظیم سند،پس‌از دادخواست بنده برای تنظیم سند،با ارسال اظهارنامه به بنده مادر خانواده ادعا دارد سهمش 44 متر بیشتر نیست و درخواست شماره حساب برای استرداد وجه دارد و پدر این خانواده ادعای انجام معامله فضولی نسبت به سهم فرزندان خود در آپارتمان فروخته شده به بنده را دارد و معامله را تنفیذ نمیکند و از تنظیم سند ششدانگ خودداری کرده و می‌گویند ما فقط 10 سهم مربوط به مادر خانواده را فروختیم و سهم فرزندان فروخته نشده و بایستی بهشون برگدادنده شود.
عذر خواهی بابت طولانی شدن توضیحات. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که چطور میتوانم به حق خود الزام به تنظیم سند 6 دانگ برسم. سپاسگذارم

avatar

عطایی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/21 - 13:11 می باشد

1 پاسخ answers-count

اعتبار تعهد دست نویس

با سلام. خانمی هستم که بعد از حدود 25 سال زندگی مشترک با همسرم، به دلیل مشکلات روانی و اعتیاد که دامنگیرشان شده و منجر به توهین و افترا و ضرب و شتم بنده گشته تقاضای طلاق داده ام و مهریه را به اجرا گذاشته ام و فرزندانمان هم ازدواج کرده اند. حدود 20 سال پیش در هنگام خرید خانه، 3 دانگ از منزل و مغازه به نام من سند زده شد و در ازای آن برای اینکه خیالشان راحت باشد یک تعهد کتبی بر روی کاغذ معمولی با امضا و اثر انگشت بنده و بدون حضور شاهد به ایشان دادم که سند آن خانه با شماره ملکی مشخص شده را به نام ایشان بزنم و تاریخ مشخص و دفترخانه خاصی را نیز مشخص نکردیم و هیچ ذکری هم نشد که خرید و فروش است یا بذل و بخشش یا هبه یا صلح و ... و اسقاط خیارات هم ذکر نشده و جریمه ای هم برای عدم انجام تعهد عنوان نشده است. بعدها اقساط واحد را از حقوق خودم و درآمد ایشان مشترکا پرداخت کردیم و برای رهن بانک و فک رهن نیز هر دو مراجعه کردیم و سندهای تک برگ جداگانه صادر می شد. اما اکنون که به دادگاه برای خلع ید منزل دادخواست داده ام و تقاضای اجرت المثل کرده ام، ایشان مدعی است که مالکیت من بر آن 3 دانگ طبق این نوشته از بین رفته است. آیا روشی برای ابطال آن وجود دارد و مورد تایید دادگاه قرار خواهد گرفت یا معیار همان سند رسمی است که نیمی از آن به نام بنده و نیمی به نام ایشان است؟ با سپاس فراوان

avatar

رضا مدنی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/21 - 08:53 می باشد

2 پاسخ answers-count

عدم تطابق پایانکار و ساختمان

با سلام و عرض ادب
بنده در سال 95 یک منزل ویلایی با پایانکار و سند و مهندسی ساز خریداری نموده ام و الان قصد داشتم طبقه بالا بسازم ولی متوجه شدم پایان کار با منزل تطابق ندارد یعنی در پایان کار ذکر شده دیوارها اسکلت آهن ولی آجری می باشد ؛ سقف تیرچه بلوک ولی طاق ضربی می باشد و خانه شناژی ندارد و روی خاک ساخته شده است الان باید چه اقدامی انجام بدم ؟؟
فروشنده گفته حاضرم خانه به قیمت روز بخرم آیا توافق کنیم ؟؟
یا شکایت کنم و قانونی وارد عمل بشم ؟؟

avatar

مسعود طاهری

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/15 - 15:25 می باشد

1 پاسخ answers-count

ملکی

با سلام. اینجانب میزان سهمم از سه دانگ ملک مادر فوت شده سال ۹۱ به عنوان فروشنده و پدرم به عنوان خریدار در قالب بیع در دفتر اسناد رسمی انتقال قطعی پیدا کرده و من ۱۹ سال سن داشتم. در قرارداد سند قید شده بها:پنج میلیون دویست هزار ریال(قیمت ممطقه بندی) وجه رایج تسلیم فروشندگان با اقرار شده است اسقاط کافه خیارات و خصوصا خیار غبن فاحش از طرفین به عمل آمد. ولی هیچ گونه پولی رد و بدل نشده است آیا میشود ابطال سند رسمی را به علت معامله صوری و یا عدم صحت تنظیم قرارداد را داد یا اگر نشود میشه مطالبه وجه کرد؟اگه پاسخ بدید ممنون میشوم

avatar

فرخ جوانمرد

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/13 - 20:25 می باشد

2 پاسخ answers-count

اثبات مالکیت

با سلام خدمت اساتید گرامی و وکلای عزیز
زمینی خانه محوطه به مقدار 7000 متر مربع بعد از فوت پدرمان در سال 1380 توسط مشاور املاک تقسیم نمودیم و بین 7 پسر تقسیم شد ودر آن زمان تمامی استعلامات را گرفتیم و ساختمان سازی کردیم امسال وقتی برای صدور پروانه رفتیم کل این 7000متر ملی از آب درآمده لاکن ازنظر بنیادمسکن مسکونی میباشد از آنجایی که وراث چند نفر باهم اختلاف داریم .اگر یکی از ما زمینی که محوطه خودش میباشد وبه وی ارث رسیده را اثبات مالکیت کند وموفق به گرفتن زمین ملی از منابع طبیعی شود ویا خودش سندی دال برمالکیت زمین بگیرد ویا ازبنیاد مسکن و منابع ملی خریداری نماید چون زمینها مال پدر بوده واز پدر به وی ارث رسیده سایر وراث میتوانند برعلیه وی اقامه دعوا نمایند ومدعی شوند که شما زمین پدری را اثبات مالکیت نمودی وباید با ما تقسیم نمایی یا خیر؟
سوال دوم یکی از وراث مدعی شده که زمین خودش ملی از اب درامده و زمین بقیه مستثنیات است و شکایت نموده و دادگاه به یکسال دیگر موکول شده وباتوجه به استعلام کلی که گرفتیم متوجه شدیم کل زمینها ملی است ایا میتواند ادعایی دال بر اینکه زمین تقسیم شده من مقدارش کم است و یا در جای مناسبی نیست یا سن من 17 سال بوده وسایر بهانه ها کل تقسیم نامه را توسط دادگاه ابطال نماید؟
توجه بفرمایید کل زمین ملی میباشد ولی داخل طرح هادی ومسکونی

avatar

محمد سبکتکین

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/13 - 12:10 می باشد

2 پاسخ answers-count

کارشناس دادگستری

سلام.بنده ملکی را ساختم که از سمت شرق ساختمان به اندازه 20cmبابت قاب نما پیشروی داشته اما جلوی نور ساختمان کناری را نرفته.حال همسایه کناری شکایت کرده و تا به حال 4 کارشناس دادگستری آمده و به طرفیت ما رای دادند.و در سایت ثنا جمله وقت نظارت به لحاظ تودیع هزینه کارشناسی 1402/10/02تعیین شد.معنی این جمله را بفرمایید

avatar

بهروزآقایی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/08 - 15:40 می باشد

3 پاسخ answers-count

آیا بعد پدر وراث میتوانند ذینفع باشند

باسلام واحترام
اگر فروشنده پدر و خریدار فرزند باشد درمبایعه نامه وپدر اقراربه دریافت ثمن کند. ثمن مشخصه و نحوه پرداخت نقدی ،و عملا ثمن را دریافت نکرده و اقرار نامه عادی باحضور شهود و مهر شورای روستا داده که ثمن را دریافت کرده براساس مبایعه نامه و کلیه حقوق را از خود سلب نموده بعد فوت پدر، وراث او میتوانند نحوه پرداخت ثمن را از خریدار بخواهند. چون رسید بانکی ندارم .مبایعه نامه شاهد و مهر بنگاه دارد.

avatar

حسام سرآبادانی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/05 - 17:03 می باشد

0 پاسخ answers-count

ملکی

سلام وقت بخیر
من آپارتمانم را سال ۹۴
با یک وکالت بلاعزل  به خاهرم دادم
ولی سند و مبایعه نامه ای به ایشان ندادم
و سال ۴۰۲ اپارتمان رو به نام پسرم زدم
شنیدم که وکالت بلاعزل باطل  میشه ،
ولی من علاوه بر وکالت بلاعزل یه اقرار نامه غیرمالی هم دادم میخاستم بدونم اون هم باطل میشه؟
متن اقرار نامه به این صورته::
در این دفتر خانه حاضر گردیدند:آقای رضا سرآبادانی با مشخصات فوق الذکر موکل وکالتنامه شماره 24831مورخه 31/3/1395
تنظیمی این دفترخانه موضوع ششدانگ یکدستگاه آپارتمان واقع در طبقه 3 به مساحت 35.52 متر مربع که مقدار 40.1 متر مربع
آن بالکن است قطعه 9 جنوب غربی شماره 17923 فرعی از 47 اصلی مفروز و مجزی شده از پلاک 2013 فرعی از اصلی مذکور
واقع در قریه ابراهیم آباد شهریار به انضمام ششدانگ یکباب انباری به مساحت 2 متر مربع قطعه 9 تفکیکی واقع در طبقه همکف با
قدرالسهم از عرصه و سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرائی آن محدود و مشخص شده طبق یک
جلد سند مالکیت به شماره ثبت 189088 دفتر 1152 صفحه228 چاپی 226960 و بعدالحضور و در کمال صحت و سلامت اقرار
صریح و صحیح نمود بر اینکه وکیل وکالتنامه فوق الذکر مریم سرآبادانی به مشخصات فوق الذکر مجاز و مختار است به مفاد
وکالتنامه مذکور عمل نماید و حسب الاظهار از این تاریخ نسبت به مورد وکالت هیچگونه حقی بر وکیل وکالتنامه ندارد و موکل وکالتنامه مذکور وکیل نامبرده را وکیل زمان حیات و وصی بعد از ممات خود قرارداده است که به مفاد وکالتنامه یاد شده عمل نماید.
من الان میتونم اقدام کنم برای بیرون انداختن ایشون از خانه ؟
چون بدون هیچ اجاره نامه و مبایعه نامه سکونت داره.
و اینکه این اقرار نامه مشکلی ایجاد نمیکنه؟

avatar

وحید اسلامی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/05 - 15:52 می باشد

2 پاسخ answers-count

کنسل شدن طرح عبور خیابان از تمام زمین

با سلام حدود 30 سال زمینی در شهرستان به نام پدرم بود چند سال پیش شهرداری اعلام میکنه ک زمین درون طرح خیابان کشی قرار گرفته بعد از چند سال شکایت دادگاه رای داد ک شهرداری موظف هست اندازه قیمت زمین به پدرم وجه پرداخت کنه وطی توافق زمین به شهرداری منتقل بشه که مراحل کار انجام شد ولی سند هنوز بنام پدرم هست الان طبق طرح جدید خیابان باریکتر شده  و نیمی از زمین دقیقا بر خیابان قرار گرفته که موقعیت عالیه تجاری داره آیا پدرم میتونه ادعایی برای زمین با شرایط جدید داشته باشه؟

avatar

حسام سرآبادانی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/04 - 14:16 می باشد

1 پاسخ answers-count

ملکی

سلام وقت بخیر
من آپارتمانم را سال ۹۴
با یک وکالت بلاعزل  به خاهرم دادم
ولی سند و مبایعه نامه ای به ایشان ندادم
و سال ۴۰۲ اپارتمان رو به نام پسرم زدم
شنیدم که وکالت بلاعزل باطل  میشه ،
ولی من علاوه بر وکالت بلاعزل یه اقرار نامه غیرمالی هم دادم میخاستم بدونم اون هم باطل میشه؟
متن اقرار نامه به این صورته::
در این دفتر خانه حاضر گردیدند:آقای رضا سرآبادانی با مشخصات فوق الذکر موکل وکالتنامه شماره 24831مورخه 31/3/1395
تنظیمی این دفترخانه موضوع ششدانگ یکدستگاه آپارتمان واقع در طبقه 3 به مساحت 35.52 متر مربع که مقدار 40.1 متر مربع
آن بالکن است قطعه 9 جنوب غربی شماره 17923 فرعی از 47 اصلی مفروز و مجزی شده از پلاک 2013 فرعی از اصلی مذکور
واقع در قریه ابراهیم آباد شهریار به انضمام ششدانگ یکباب انباری به مساحت 2 متر مربع قطعه 9 تفکیکی واقع در طبقه همکف با
قدرالسهم از عرصه و سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرائی آن محدود و مشخص شده طبق یک
جلد سند مالکیت به شماره ثبت 189088 دفتر 1152 صفحه228 چاپی 226960 و بعدالحضور و در کمال صحت و سلامت اقرار
صریح و صحیح نمود بر اینکه وکیل وکالتنامه فوق الذکر مریم سرآبادانی به مشخصات فوق الذکر مجاز و مختار است به مفاد
وکالتنامه مذکور عمل نماید و حسب الاظهار از این تاریخ نسبت به مورد وکالت هیچگونه حقی بر وکیل وکالتنامه ندارد و موکل وکالتنامه مذکور وکیل نامبرده را وکیل زمان حیات و وصی بعد از ممات خود قرارداده است که به مفاد وکالتنامه یاد شده عمل نماید.
من الان میتونم اقدام کنم برای بیرون انداختن ایشون از خانه ؟
چون بدون هیچ اجاره نامه و مبایعه نامه سکونت داره.
و اینکه این اقرار نامه مشکلی ایجاد نمیکنه؟


ببخشید وکالت که باطل میشه برام مهمه که ابن اقرار نامه چی میشه اگر امکانش هست راهنمایی کنید.

avatar

حسام سرآبادانی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/04 - 13:57 می باشد

3 پاسخ answers-count

ملکی و ثبتی

سلام وقت بخیر
من آپارتمانم را سال ۹۴
با یک وکالت بلاعزل به خاهرم دادم
ولی سند و مبایعه نامه ای به ایشان ندادم
و سال ۴۰۲ اپارتمان رو به نام پسرم زدم
شنیدم که وکالت بلاعزل باطل میشه ،
ولی من علاوه بر وکالت بلاعزل یه اقرار نامه غیرمالی هم دادم میخاستم بدونم اون هم باطل میشه؟

متن اقرار نامه به این صورته::

در این دفتر خانه حاضر گردیدند:آقای رضا سرآبادانی با مشخصات فوق الذکر موکل وکالتنامه شماره 24831مورخه 31/3/1395
تنظیمی این دفترخانه موضوع ششدانگ یکدستگاه آپارتمان واقع در طبقه 3 به مساحت 35.52 متر مربع که مقدار 40.1 متر مربع
آن بالکن است قطعه 9 جنوب غربی شماره 17923 فرعی از 47 اصلی مفروز و مجزی شده از پلاک 2013 فرعی از اصلی مذکور
واقع در قریه ابراهیم آباد شهریار به انضمام ششدانگ یکباب انباری به مساحت 2 متر مربع قطعه 9 تفکیکی واقع در طبقه همکف با
قدرالسهم از عرصه و سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرائی آن محدود و مشخص شده طبق یک
جلد سند مالکیت به شماره ثبت 189088 دفتر 1152 صفحه228 چاپی 226960 و بعدالحضور و در کمال صحت و سلامت اقرار
صریح و صحیح نمود بر اینکه وکیل وکالتنامه فوق الذکر مریم سرآبادانی به مشخصات فوق الذکر مجاز و مختار است به مفاد
وکالتنامه مذکور عمل نماید و حسب الاظهار از این تاریخ نسبت به مورد وکالت هیچگونه حقی بر وکیل وکالتنامه ندارد و موکل
وکالتنامه مذکور وکیل نامبرده را وکیل زمان حیات و وصی بعد از ممات خود قرارداده است که به مفاد وکالتنامه یاد شده عمل نماید.

من الان میتونم اقدام کنم برای بیرون انداختن ایشون از خانه ؟
چون بدون هیچ اجاره نامه و مبایعه نامه سکونت داره.
و اینکه این اقرار نامه مشکلی ایجاد نمیکنه؟

avatar

بهروزآقایی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/04 - 13:26 می باشد

2 پاسخ answers-count

آیا بعد فوت پدرم سایر فرزندانش می‌توانند ادعای عدم دریافت ثمن‌ کنند؟

سلام وقت بخیر
پدرم قسمتی از زمینهای خود را باثمن ۵۰۰ میلیون تومان فروخته ۲۰۰ میلیون بابت هزینه هایی که کردم کسر کرده و مابقی ۳۰۰ میلیون را نقدا دریافت کرده درمبایعه نامه به دریافت نقدی ثمن‌ اعتراف کرده و پای مبایعه نامه را امضاء کند و اقرارنامه عادی هم داده ثمن رادریافت کرده وکلیه حقوق مالکانه و حق اعتراض را ازخود سلب نموده وشهود هم امضاء نموده اند
آیا بعد فوت پدرم سایر فرزندانش می‌توانند ادعای عدم دریافت ثمن‌ کنند ویا درخواست رسید پرداخت از من بکنند و مبایعه نامه را باطل کنند ممنون ازراهنمایی شما
زمین‌ها سند ندارند که سند بزنم

avatar

بهروزآقایی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/09/04 - 10:31 می باشد

3 پاسخ answers-count

این گونه بیع در آینده با مشکل مواجه میشوم

باسلام واحترام
دربیع بین پدر و فرزند
پدر بخشی از زمینهای خود و یک واحد مسکونی روستایی را طی مبایعه نامه دربنگاه باثمن مشخص و نحوه پرداخت مشخص ( باتوجه به هزینه هایی که برای تعمیرات خانه پدری و فنس باغ کرده ام در سال ۹۱ و۹۸ و عدم توانایی پدر در پرداخت هزینه هایم دویست میلیون از مبلغ بیع راکسر کرده و سیصد میلیون باقی مانده را نقدا دریافت کرده است ). که نحوه پرداخت ثمن نقدی و در توضیحات نوشته شده سیصد میلیون پرداخت شده است . و به امضاء و اثرانگشت خریدارو فروشنده و شهود رسیده آیا پدر بعداز دوسال میتواند ادعای عدم دریافت ثمن کند (بعد فوت پدر وراث چطور) من رسید بانکی ندارم فقط از پدر یک اقرار نامه عادی با امضاء یک شاهد دارم که مبلغ مبایعه نامه را نقدی و توضیحات مبایعه نامه دریافت نموده و هرگونه ادعا را از خود سلب کرده اگر محکوم شوم به پرداخت ثمن باید به نرخ روز ثمن بپردازم یا مبلغ مبایعه نامه و تاخیر تادیه از روز شکایت حساب میشه یا از روز مبایعه نامه

avatar

Nasim amin

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/08/22 - 14:17 می باشد

3 پاسخ answers-count

انتقال سند

سلام و احترام
پدری،به دلیل محروم کردن پسرش 3 دانگ از خانه اش را به یکی از دختران خود و 3 دانگ دیگر را به دختر دیگر انتقال داده بود(اول مصالحه به شرط عمر بود سپس قطعی کرده) و این دو خواهر در ازای این کار پدر به صورت لفظی قرار بر رسیدگی و مراقب و پرداخت هزینه های پدر را گذاشته بودن
اما متاسفانه یکی از دختران نه تنها از این پدر پیر رسیدگی نمیکند بلکه موجب اذیت و آزار پدر هم میشود و آسایش را در خانه گرفته ،حتی به دلیل مشکلات روحی آبروریزی میکند.
سالهای قبل این انتقال
همین دختر بابت کار دیگری وکالت بابت فروش اموال و …به پدرش داده بود
دفترخانه گفته با همین وکالت میتونید 3 دانگ رو به خود پدر یا کس دیگر انتقال دهید و مشکل قانونی وجود نداره
لطفا کارهای قانونی که لازم هست انجام شود تا بعد ها که دختر متوجه انتقال ،نتواند ادعایی کند را بفرمایید،تا قبل انتقال انجام دهیم ممنون

avatar

فریبا سرلک

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/29 - 23:27 می باشد

4 پاسخ answers-count
حل شده solved

هزینه دادرسی

بعد از سه سوال کسی میتونه درخواست هزینه دادرسی بده
درصورتی که یکبار شکایت کرده و خسارتی که لوله اب ملک ما به ملک ایشون وارد کرده بوده رو دادیم حالا بعد سه سال میگه پول وکیل و هزینه هایی که دادم رو شما باید بدید

avatar

حامد بابایی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/29 - 12:16 می باشد

4 پاسخ answers-count

سند مشروط

سلام و وقت بخیر. یک سوال ملکی دارم. پدرم در سال 90 خانه ی خودش را خراب و دو طبقه ساخت که طبقه همکف خودش و مادرم زندگی میکند و در طبقه ی بالا من و همسرم. البته در سال 85 روبروی خانه ی ما، یک زمین مجزا برای برادرم خرید و خانه ی آنها را ساخت و همان موقع برای زمین و خونه ی برادرم سند به اسم برادرم زد و قرار شد که این زمین خونه ی من رو بعد از ساخت خونه به اسم بنده بزنه، سال 97 که ساخت خونه ی ماتمام شد و خواستیم سند بزنیم، سه دنگ از زمین ما رو سند قطعی به اسم من زد و سه دنگ هم سند مشروط زد با ذکر این شرط در پایین سند که تا خودش و مادرم در قید حیات هستند حق استفاده از منافع مورد معامله وحق فسخ را دارا می باشند و در ادامه نوشته این حق قایم به ذات بوده و قابل توریث نمی باشد. حالا برای من این سوال پیش آمده که این حق فسخ که ذکر شده به چه معناست؟ یعنی پدرم می تواند این سه دنگ مشروط را برگرداند و اینکه این حق را دارد که یک طرفه فسخ کند؟ چون قبل از شرط، ذکر هم شده است که 3 دنگ مورد ثبت برابر سند انتقال قطعی ...... این دفترخانه با شرط مندرج در سند بدون قید و شرط به آقای حامد بابایی منتقل و از مالکیت فروشنده خارج گردیده و این سند برابر نقل و انتقال بعدی فاقد اعتبار است. ممنون از راهنمایی شما

avatar

کریم نیازمند

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/08 - 09:46 می باشد

11 پاسخ answers-count

ملکی

سلام خسته نباشید
بنده به مهندس اس ام اس فرستادم بعد احضاریه هم فرستادم مهندس نمیاد تا دو دانگ را به نامش کنیم مهندس می گوید باید سه دانگ را به نام من کنید من هم قبلا گفتم انشعابات کامل نیست سه دانگ را به نامت کنم
آیا من مقصرم یا مهندس
ممنون میشم کامل جواب دهید با تشکر

avatar

کریم نیازمند

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/06 - 13:41 می باشد

6 پاسخ answers-count

قرارداد مشارکت

تو قرارداد مشارکت دانگ اول هنگام سقف اول دانگ دوم اتمام اسکلت دانگ سوم تخویل آچار هنگام اتمام سقف اول به سازنده گفتم بیا دانگ اول را طبق قرار داد به نامت بزنم گفت دو دانگ رو باهم میخوام من گفتم اتمام اسکلت نشده چرا دو دانگ رو یکجا میخواهی و من بعدا رفتم احضار نامه فرستادم حالا که ساختمان تمام شده ولی انشعابات کامل نیست می گوید سه دانگ رو هم میخوام بعد سه دانگ می گوید به من تعهد بدهید که هیچگونه شکایتی از من ندارید آیا این تعهد منطقی است-من باید دودانگ بدم یا سه دانگ چون انشعابات کامل نیست با تشکر

avatar

موسی شمسی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/05 - 23:46 می باشد

11 پاسخ answers-count

کیفری

سلام.بنده یه واحد آپارتمان از پیمانکار خریدم که ایشان با کارفرما تقسیم نامه دارن که این واحد رو به پیمانکار تحویل دادواحد در تصرف من میباشد و زتدگی میکنم.درخواست الزام به سند دادم.امروز طی لایحه ای از سوی کارفرما.مشخص شد که همین واحد را کارفرما بنام شخص دیگه ای سند ثبتی تنظیم نموده.باید چه شکایتی تنظیم نماییم تا بهترین حکم بگیرم.ممنون از راهنمایی شما

avatar

کریم نیازمند

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/05 - 19:50 می باشد

9 پاسخ answers-count

تحویل ندادن واحد

با عرض سلام و خسته نباشید
بنده 3 سال پیش ملکی را به سازنده مشارکت دادم حالا ساختمان تمام شده ولی انشعابات کامل نیست سازنده میگوید باید سه دانگ را به نام من کنید بعد واحد را تحویل بدم بنده میگویم انشعابات کامل نیست دو دانگ میدم سازنده میگوید باید به من تعهد بدی که هیچگونه شکایتی از من ندارید آیا بنده شکایت کنم به نتیجه میرسم چقدر طول میکشد

avatar

علی تیمورپور

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/05 - 10:40 می باشد

3 پاسخ answers-count

ملکی

با سلام

بنده از سال 92 ملکی رو با اجازه وراث برای زندگی در آن در تصرف بنده بوده و من در آن ملک هزینه ها و تعمیراتی زیادی انجام دادم و الان بعضی از وراث زیر حرفشون زدن و نمیان سند به نام من بزند و در این دعوا از این ملک دو سند پیدا شده یکی قول نامه مهر و امضا شورا محل که قید خرید و فروش در آن ذکر شده، که پدرم در چهار سالگی (سال 1372) بنده به نامم زده و دیگری سند رسمی ثبت اسناد به نام خود پدرم در سال 1385 است. و پدرم در سال 1389 به رحمت خدا رفته.

آیا من در این دعوا می توانم با ادعا قولنامه تاییدیه شورا و تصرف در ملک که با اجازه وراث و واضح نزد اهل روستا و همسایگان بتوانم سند رسمی ثبت و اسناد پدرم را باطل کنم و درخواست سند رسمی بدهم؟
آیا این سند دستی که ذکر کردم که در. آن قید خرید و فروش ذکر شده می تواند هبه باشد؟

در نهایت من چطوری باید دفاع کنم از خسارت و مدتی زندگی که حیران بودم

avatar

علی تیمورپور

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/07/02 - 22:47 می باشد

1 پاسخ answers-count

ملکی

پدرم در چهار سالگی بنده (سال 1372) 10 فصب زمین را با سند پیوست به نام بنده زده و بنده که به مدت 10 سال ازدواج کردم و در همان زمین خانه ای بنا کردم و زندگی می کنم اما حالا متوجه شدم پدرم از همین زمین که بنده هفده ساله بودم(سال 1385) سند رسمی با نام خودش زده و پدرم در سال 1389 به رحمت خدا رفته آیا ورثه می تواند همین زمین در تصرف بنده را ادعای مالکیت بکند؟ آیا بنده می توانم با سند پیوست دار از خود دفاع بکنم آیا قابل دفاع است؟ آیا می شود در طرح دعوا با ورثه با سند پیوست خودم سند رسمی پدرم را باطل کنم؟آیا بر اساس آن مدرک به طرفیت وراث دادخوست اثبات مالکیت و الزام به تنظیم سند رسمی طرح کنم در این صورت ورثه مانع نمی شود و آیا عملی است؟

avatar

محمد تقی محمدی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/06/30 - 10:35 می باشد

1 پاسخ answers-count

چگونه مالکیت خویش را اثبات و حق خودم را بگیرم؟ در واقع عنوان دادخواست دقیقا چه باشد؟

خواهرم طلاق گرفته اما 16 سال پیش یک واحد مسکن مهر را مشترکا با شوهرش ثبت نام و خریدند. مسکن مهر به دلایل عدم اتمام اقساط و عدم پایان کار و... هنوز به سند نرسیده و فعلا سهامنامه و پرونده هست که الزاما به نام شوهر سابقم به عنوان سرپرست خانوار میباشد. اما فیش واریزی و استشهاد محلی و همچنین اقرار شوهر را دارم که ثابت میکند نصف مبلغ خرید ملک مذبور را من پرداخت کردم. ایشان میگوید که خواهرم به او قرض داده در حالی که اینگونه نبوده ، اما توافق نامه ای هم ندارم زیرا آن موقع حسن نیت و اعتماد و صحبت زندگی مشترک بود. اما الان با چه عنوانی دادخواست بدهم تا حق خود را بگیرم؟

avatar

گل مریم

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/06/12 - 21:19 می باشد

1 پاسخ answers-count

ماشین مزایده ای

سلام ما یه ماشین داشتیم که سایپا سال 94 توقیف کرد و یه مدتی هست که کلانتری ماشین و به صورت اوراق بهمون تحویل داد حالا یه شخصی پیدا شده میگه من این ماشین تو مزایده برنده شدم و از ما شکایت کرد و همچیش به نام من است سند و پلاک و...ماام کلی خرج ماشین کردیم و شکایتش از ما اختلاف حساب کرده حالا میتونه از ما ماشینو بگیره ؟ با تشکر

avatar

ایرج زارعی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/05/14 - 16:50 می باشد

0 پاسخ answers-count

وکالت فروش زمین کشاورزی

با سلام و عرض ادب
بعد از فروش زمین کشاورزی به صورت قولنامه ای توسط دو نفر از وراث ، مجددا توسط همه وراث به یکی از وراث وکالت فروش داده شده است .
سوال بنده این است : آیا این عمل میتواند فعلی برای فسخ معامله قبلی باشد ؟؟؟؟ ( ماده 449 قانون مدنی )

avatar

ایرج زارعی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/04/25 - 17:17 می باشد

1 پاسخ answers-count

امکان بطلان وجود دارد ؟

باسلام . 10 هکتار زمین کشاورزی در سال 82 توسط دو برادر به عمو با قول نامه دستی فروخته شده . از برادر سوم ( خودم )به اکراه و عدم رضایت امضا گرفته شده و خواهرا و مادر هم طبق انحصار وراثت سهم دارن و بی اطلاع هستند و امضایی پای قولنامه ندارن .
سوالم این هست . من خودم از چه راهی میتونم زمینهارو پس بگیرم ؟؟

avatar

مریم

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/04/14 - 15:25 می باشد

1 پاسخ answers-count

مطالبه خسارت تاخیر در انجام تعهد

سلام خسته نباشید ملکی را پیش خرید کردم و در قرارداد بابت تاخیر در انجام تعهد مبلغی به عنوان خسارت تعیین کردیم بعد از چند وقت ان ساختمان رو به شخص دیگه ای انتقال دادم و بابت تاخیر در انجام تعهد مبلغی به عنوان خسارت تعیین کردیم اما متاسفانه سازنده با رسیدن موعد تعهد هنوز اقدامی در جهت تکمیل ساختمان نکرده ومن بابت تاخیر باید خسارت پرداخت کنم سوالی که داشتم اینه من هم می تونم از سازنده مطالبه خسارت تاخیر انجام تعهد وتنظیم سند رو بخوام ممنون

avatar

Adele khani

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/02/24 - 11:46 می باشد

0 پاسخ answers-count

بطلان معامله

اعلام بطلان مبایعه نامه فروش حیاط منزل مسکونی که به صورت مفروز بفروش رفته و تعهد خریدار گرفتن مجوز و تفکیک سند بوده شدنیه؟

avatar

مهدوی

آخرین ویرایش در تاریخ 1402/02/05 - 10:53 می باشد

3 پاسخ answers-count
حل شده solved

احداث بنا در ملک دیگری

سلام، من زمینی داشتم که شخصی بدون اجازه من در ملک من بنا ساخته است. هر چه تذکر دادم فایده نداشت من هم اقدام به تخریب ساختمان او کردم. حالا میخواد از من شکایت کنه چه‌جوری ممکنه؟

title-bg

برترین‌های چراغ

وکیل تخصصی منتخب شما اینجاست.

برای مشاوره آنلاین، متخصص مدنظر خود را انتخاب نمایید و در صورت نیاز و با ارسال مدارک، راه‌حل موضوع خود را پیدا کنید!

مشاهده همه
avatar

نعمت الله رئیسیان

وکیل پایه یک

4/5 star

avatar

عذرا نصرابادی

وکیل پایه یک

4/5 star

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضاییه با 11 سال سابقه وکالت در محاکم جزو رتبه های برتر آزمون وکالت در مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه رتبه سوم کشوری در جشنواره مبتکر مقالات دانشجویی در سال 86 وکیل شرکت نام آوران رایانه خراسان (زیتون) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ارائه مشاوره تخصصی در ابواب مختلف اعم از حقوقی، کیفری و خانواده حتی بصورت موضوعات خاص تنظیم تخصصی انواع دادخواست، شکوائیه، لایحه، واخواهی، تجدیدنظرخواهی، فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی

avatar

وکیل قاسمی

وکیل پایه یک

4/5 star

بسم الله الرحمن الرحیم مرتضی قاسمی وکیل پایه یک دادگستری عضو رسمی کانون وکلای خراسان مشاوره مدنی و جزایی وکالت امور حقوقی، کیفری، خانواده

avatar

نوید فتح الهی

کارشناس ارشد حقوق

4/5 star

وکیل پایه یک دادگستری -دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی English language proficiency test (EPT) -مولف و مدرس دانشگاه -دانشجوی دکتری تخصصی حقوق -وکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بروجرد -وکیل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و اشترینان -وکیل کانون بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شهرستان بروجرد -رئیس کمیته حقوقی هیئت شنا شهرستان بروجرد -وکیل سامانه زاگرینو -وکیل صفحه اینستاگرام صدای بروجرد مشاوره تخصصی در دعاوی حقوقی

avatar

امیررضا زارعی

وکیل پایه یک

4/5 star

avatar

احسان عظیمی مقیدی

وکیل پایه یک

4/5 star

وکالت تخصصی در زمینه اراضی و املاک شماره پروانه: 15981 از کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران)

avatar

محمد بابایی فیشانی

کارشناس ارشد حقوق

4/5 star

کارشناس ارشد حقوق بیش از 5000 مشاوره اعم از خانواده-(طلاق /نفقه/اجرت المثل/مهریه نفقه فرزند /اثبات عسروحرج زوجه)مشاوره ملکی و قراردادها و مشارکت در ساخت و(تخلیه /خلع ید /تصرف عدوانی و...)مشاوره کمیسیون ماده 100 -تخلفات ساختمانیضابط قضایی دادگستریکارشناس حقوقی برتر سایت وکیلوند در سال ۱۴۰۰ (موفقیت در مسائل حقوقی و کیفری فقط به کشف نقاط کور داستان امکان پذیر است )اعلام نیاز از حقوقی صداوسیما تهران بعنوان کارشناس حقوقی و نماینده حقوقی و وکیل صدا وسیما .نکات کلیدی در قراردادها و نکاتی را باید در قرارداد دقت کنیدتنظیم شکواییه ودادخواست ونیز وکالت در طلاق.عضو انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایرانکاربران محترم بهترین نتیجه ، تماس تلفنی میباشد با تایپ کردن چند کلمه نتیجه دلخواه بدست نمی آید.

avatar

مهدی نریمانی

وکیل پایه یک

4/5 star

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی