;
1402/03/29 - 17:23

نکاتی که درباره تنظیم قرارداد آنلاین باید بدانیم

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در تنظیم قرارداد آنلاین بپردازیم:

این روز ها وضعیت جهان به سمت و سویی رفته است که احتیاط در امور حقوقی به یکی از مهم ترین ضروریت های هر گونه فعالیت، از جمله همه‌ی معامله هایی که انجام می‌دهند و اموری که در سطح جامعه به انجام آن ها می‌پردازند، اقدام به تنظیم قرارداد می‌کنند. از این رو با توجه به این که‌، افزایش سرعت در انجا امور کاری و نیز برخورداری آن ها از کیفیت مطلوب در اولویت آن ها برای دریافت خدمات گوناگون قرار دارد، تنظیم قرارداد آن هم از نوع قرارداد آنلاین می‌تواند به عنوان یک امر مطلوب برای آن ها در نظر گرفته شود. قرارداد آنلاین اصولا در بستر اینترنت صورت می‌گیرد.

اگر بخواهید در باره‌ی کیفیت و کمیت قرارداد آنلاین بدانید، باید به این موضوع اشاره کنیم که این نوع از تنظیم قرارداد درست مثل قرارداد حضوری است البته کیفیت قرارداد آنلاین مانند آن نوع از قراردادهای حضوری است که با دریافت مشاوره‌ی حقوقی از متخصصان حقوقی صورت می‌گیرد. از این رو می‌توان گفت که میزان برخورداری یک قرارداد آنلاین مثل یک قرارداد دستی است و به همان اندازه در جامعه و در مراجع حقوقی و قضایی، از اعتبار و مقبولیت برخوردار است.

همان طور که می‌دانید مدت زمان زیادی نیست که قرارداد آنلاین در جامعه رواج پیدا کرده است و از این رو می‌توان حدس زد که افراد جامعه اطلاعات خیلی زیادی نسبت به این موضوع ندارند. با توجه به اهمیت موضوع قرارداد آنلاین و نیز با توجه به اطلاعات اندک افراد جامعه، ضروری به نظر می‌رسد که حتما در باره‌ی تنظیم قرارداد به شیوه‌ی قرارداد آنلاین، اطلاعاتی را ارائه کنیم تا افراد بتوانند با بهره گری از خدماتی که در این زمینه وجود دارد، کار خود را بهتر و با موفقیت بیشتری به پیش ببرند.

تنظیم قرارداد حرفه ای چگونه صورت می گیرد؟

اگر شما مشغول تنظیم قرارداد هستید، باید بدانید که انجام این کار باید حتما بر مبنای قوانین و شرایط و ضوابطی صورت بگیرد که کاملا وجهه‌ی قانونی داشته باشد. بعد از ضرورت قانونی بودن یک قرارداد، نکته‌ی دیگری که از اهمیت برخوردار است این است که حتما به گونه ای منعقد شود که هر دو طرف قرارداد بتوانند از نکات حقوقی مندرج در آن را به نفع خود به کار ببرند و از منافع آن بهره ببرند. از این رو ضروری به نظر می‌رسد که تنظیم قرارداد شما به صورت حرفه ای صورت بگیرد. حال چگونه دو طرف قرارداد که عموما از افراد غیر متخصص حقوقی هستند، می‌توانند قرارداد خود را به صورت حرفه ای تنظیم نمایند؟ همان طور که می‌دانید طرفین یک قرارداد عموما از افرادی هستند که از دانش کافی بر خوردار نیستند و اطلاعات آن ها در این زمینه به اندازه ای نیست که بتوانند تنظیم قرارداد خود را به صورت حرفه ای انجام بدهند یا نسبت به نکات حقوقی آن، اطلاعات کاملی داشته باشند. با توجه به مسئله ای که در بالا ذکر شد، می‌توان این گونه نتیجه گیری کرد که برای رسیدن به یک قرارداد حرفه ای، باید حتما با افرادی که در این زمینه متخصص هستند و به عنوان افراد حرفه ای در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمک گرفته شود. همان طور که می‌دانید روزانه صدها قرارداد به وسیله‌ی افرادی منعقد می‌شود که از دانش کافی برخوردار نیستند و یا در این زمینه کاملا ناآگاه هستند. این افراد معمولا با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و بعد از قراردادی که منعقد می‌نمایند، معمولا درگیر خسارت های مادی و معنوی زیادی می‌شوند.به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم با ثبت درخواست مشاوره حقوقی، از راهنمایی‌های وکلای متخصص تیم ما بهره مند شوید.

 

ثبت درخواست مشاوره حقوقی

تنظیم قرارداد حرفه ای؛ ضرورتی انکار ناپذیر

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که در واقع طرفین قرارداد برای احقاق حقوق خود فقط می‌توانند به مفاد مندرج در قرارداد خود تکیه کنند. با توجه به این توضیحات، می‌توان دریافت که همواره این ضرورت وجود دارد که قرارداد به صورت کاملا حرفه ای تنظیم شود و همه‌ی نکته هایی که باید در یک قرارداد خوب مد نظر قرار گیرد، در آن ذکر شود. همه‌ی ما می‌دانیم که هر قرارداد در بر دارنده‌ی نکات حقوقی خیلی زیادی است که اگر رعایت نشود می‌تواند دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد.

قرارداد باید در بر گیرنده‌ی عبارت ها و ادبیاتی باشد که کاملا متناسب با فضای تنظیم قرارداد باشد. تمامی نکته‌ها و عبارت هایی که در متن قرارداد ذکر می‌شود، و همه‌ی جمله هایی که در آن درج می‌شود باید به صورت کاملا صریح و با دقت کامل قید شود. از این رو معمولا افرادی که در این زمینه تحصیلات و تجربه ای آکادمیک نداشته باشند نمی‌توانند در تنظیم قرارداد حرفه ای با موفقیت عمل کنند. از این رو این افراد باید حتما با افرادی که از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار هستند و تجربه‌ی کافی نیز در این گونه امور دارند، مشورت کنند و تنظیم قرارداد خود را تحت نظر آن ها به پیش ببرند. حتما در جریان این موضوع قرار دارید که بسیاری از افراد سودجو در جامعه همیشه در کمین افرادی هستند که از آگاهی و اطلاعات بسیار پایینی برخوردارند و نمی‌توانند به خوبی از حقوق خود دفاع کنند. این افراد همیشه طعمه‌ی خوبی برا افراد سود جو به شمار می‌روند. یکی بهترین راه هایی که می‌توان در این زمینه از آن کمک گرفت، قرارداد آنلاین است.

نکات حقوقی مهم در باره ی تنظیم قرارداد چیست؟

همان طور که در بالاتر هم گفتیم، قرارداد همیشه به عنوان یک سند است که در معامله های انجام شده در بین دو طرف قرارداد ، تنظیم می‌شود. در واقع قرارداد به عنوان پایه و اساس معامله‌ای به شمار می‌رود که افراد با یک دیگر انجام می‌دهند. از این رو و با توجه به اهمیت قرارداد از لحاظ قانونی و حقوقی، این ضرورت وجود دارد که قرارداد به صورت کاملا حرفه ای و صحیح تنظیم شود. از این رو برخورداری از اطلاعات کافی در زمینه‌ی تنظیم قرارداد و نکات حقوقی مرتبط با آن، یا کسب مشاوره و کمک از کسانی که در این زمینه تخصص و دانش کافی را دارند می‌تواند به کاربران کمک کند که یک معامله ی کامل و سودآور را شکل دهد.

اگر افراد در هنگام تنظیم قرارداد آنلاین خود تمامی نکات حقوقی آن را مد نظر قرار بدهند و همه‌ی اطلاعات لازم را درباره‌ی ان به دست بیاورند، می‌توانند در تنظیم قرارداد آنلاین خود با موفقیت بیشتری قدم بردارند و همه چیز را به نفع خود شکل بدهند. به این منظور می‌توان دریافت که رعایت تمامی نکات حقوقی ضروری در هنگام تنظیم قرارداد آنلاین می‌تواند نتیجه ی مورد نظر را برای شما به بار بیاورد و منجر گردد به کسب سودی که از این قرارداد مد نظر داشته اید. در هنگام تنظیم قرارداد آنلاین نیز باید تمامی این نکات حقوقی را مد نظر داشته باشید.

اگر احساس می‌کنید که برای دسترسی به تمامی نکات حقوقی برای تنظیم قرارداد آنلاین خود نیازمند کسب مشاوره های حقوقی هستید و می‌خواهید که مشاوره‌ای با بالاترین کیفیت را دریافت نمایید، می‌توانید سری به سامانه ی حقوقی وکیل باشی بزنیید و از مشاوره و کمک وکیل های پایه یکی که در این سامانه آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند، استفاده کنید.

نحوه تنظیم قرارداد آنلاین

هزینه های تنظیم قرارداد آنلاین چگونه محاسبه می شود؟

همه‌ی افراد و تمامی مراکزی که برای تنظیم قرارداد به دیگران کمک می‌کنند و خدمات حقوقی این چنینی را ارائه می‌دهند، می‌توانند هزینه های احتمالی ای را برای این کار در نظر بگیرند که با توجه به نوع خدماتی که ارائه می شود، هزینه های آن ها را محاسبه و تعیین می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما برای تنظیم قرارداد دستی یا برای تنظیم قرارداد آنلاین اقدام به دریافت خدمات حقوقی می‌نمایید، در هر حالت شرایط تعیین و محاسبه‌ی هزینه‌ی تنظیم قرارداد آنلاین به همین صورت معین می‌شود. این موضوع نیز مد نظر قرار بگیرد که هر سال هزینه هایی که برای تنظیم قرارداد آنلاین در نظر گرفته می شود، به روز رسانی می‌شود.

از این رو می‌توان دریافت که تعیین قیمت و تنظیم قرارداد آنلاین برخی نکات حقوقی وجود دارد که هزینه های مد نظر با توجه به آن ها تعیین می‌شود. از این رو با در نظر گرفتن نوع خدماتی که افراد دریافت می‌کنند و نیز با توجه به هزینه هایی که برای این امور صورت می‌گرد، هزینه‌های مد نظر تعیین و محاسبه می‌گردد.

چک لیست و نکات حقوقی مهم برای تنظیم قرارداد آنلاین

در ابتدا لازم است که درباره‌ی چک لیست تعریفی را ارئه نمود. چک لیست همان نکته هایی است که رعایت آن ها می‌تواند منجر شود به کسب نتیجه‌ای مناسب از کاری که مد نظر ما قرار دارد. بهره گیری از یک چک لیست مطمئن، برای تنظیم قرارداد می‌تواند به شما کمک کند که قراردادی را که در پیش رو دارید، به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و به این نکته دست پیدا کنید که آیا همه‌ی آن چیزهایی که لازم است که در یک قرارداد مناسب ذکر شود، در قرارداد شما ذکر شده ست و از قوانین رایج پیروی کرده است یا نه.

برای این که بدانید یک چک لیست مناسب و قابل اطمینان در بر گیرنده‌ی چه موضوعاتی می‌شود باید در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که این گونه مطالب، هر ساله بر اساس فاکتورهای جدیدی که مد نظر قرار می‌گیرد به روز رسانی می‌شود. در واقع این امکان وجود دارد که برخی از سال ها استانداردهای این موارد و نکات حقوقی که در یک چک لیست مطرح می‌شود، با کمی تغییرات مواجه شود. با وجود این موارد در اختیار داشتن یک چک لیست مناسب از نکات حقوقی مورد نیاز برای تنظیم قرارداد آنلاین می‌تواند به شما کمک کند که با درک بالاتری امور مرتبط با این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

سخن پایانی

شما می‌توانید به عنوان هریک از طرفین قراردادها از طریق مجموعه وکیل‌باشی و وکلای پایه یک دادگستری مجرب حاضر در این مجموعه، به آنچه نیاز دارید برسید. مجموعه وکیل‌باشی با ارائه خدماتی نظیر تدوین فرم‌های قضایی سفارشی، تدوین تنظیم قرارداد سفارشی و ارائه راهکار و آموزش‌های تصویری مختلف در زمینه‌های حقوقی کنار شما است. شما میتوانید هر فرم قضایی یا قراردادی را که میخواهید به صورت سفارشی همراه با مشاوره رایگان دریافت نمایید.

title-bg

نظرات

پیام های کاربران را بخوانید

افزودن نظر

FAQ

پرسش های متداول

قرارداد آنلاین به چه معناست؟

قرارداد آنلاین نوعی قرارداد است که دو طرف قرار داد در هنگام انعقاد آن حضور فیزیکی در یک مکان در کنار هم ندارند. اصولا مقوله محل قرارداد در این نوع از قرارداد ها موضوعیت پیدا نمی‌کند؛ هر یک از طرف های قرارداد ممکن است در یک شهر جدا و یا حتی در کشور های متفاوت حضور داشته باشند. ملاقات آنها برای بستن قرارداد های آنلاین در بستر اینترنت اتفاق می افتد. هر یک از طرفین با رعایت مراحل از پیش تعیین شده اراده خود را برای بستن قرارداد و ایجاد تعهد و پذیرفتن بار حقوقی قرارداد اعلام کرده و خود را ملزم به رعایت آن می‌کنند .

قراردادهای الکترونیکی در مراجع قضایی اعتبار دارند؟

در قوانین مربوط به تجارت در بسیاری از کشورها اعتبار اینگونه قراردادها صراحتاً پذیرفته شده است. به عبارتی الکترونیکی بودن قرارداد، دلیلی بر رد اعتبار آن نیست. در قوانین تجارت کشور ما نص صریحی در این مورد وجود ندارد؛ اما از مجموعه قوانین مربوط به اعتبار قراردادها و امضای الکترونیک می‌توان دریافت که صرف انلاین بودن قرارداد موجب عدم اعتبار آن نیست، اما باید نکاتی را در رابطه با آن رعایت کرد.

امضای الکترونیک به چند دسته تقسیم می‌شود؟

امضای الکترونیک دارای دودسته هستند، شامل:

1- امضای الکترونیک ساده

2- امضای الکترونیک مطمئن