;
1402/03/29 - 17:32

اهمیت پیشنویس و بازنگری قرارداد

در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت پیش نویس و بازنگری در قرارداد بپردازیم:

معمولاً همه می دانند که اگر بخواهند محکم کاری های لازم را در کارهای خودشان انجام دهند باید حتما با یک قرارداد سفارشی، کار را به صورت کاملاً قانونی و رسمی به پیش ببرند تا عواقب ناشی از این گونه امور حقوقی گریبان گیر آن ها نشود. از طرف دیگر، کم نیستند افرادی که به خاطر تنظیم قرارداد ناشیانه به درد سر افتاده اند و کارشان با مشکل مواجه شده است. هر روزه عده زیادی راهی دادگاه های حقوقی می شوند تا بتوانند در گیری ها و مصیبت هایی را که در نتیجه یک تنظیم قرارداد ناشیانه برایشان ایجاد شده است، از خود دور کنند یا بتوانند به نحوی از انحا حقوق خود را به دست بیاورند و از یک شکست جبران ناپذیر رهایی پیدا کنند. به زبانی کاملا خودمانی باید بگوییم که ریشه ی بسیاری از این مصیبت ها و چالش های حقوقی در ندانم کاری این عده از افراد است. اگر آن ها همه ی کارهایشان را بر اساس روال قانونی به پیش می بردند قطعاً با این گونه چالش های دشوار رو به رو نمی‌شدند و این دردسرها را برای خود ایجاد نمی کردند. کسانی که اقدام به تنظیم قرارداد می کنند باید حتما پیش از آن، تحقیق های لازم را انجام دهند و به همه ی نکات حقوقی آن اشراف پیدا کنند. اما این که عده ای که به دردسر افتاده اند بخواهند از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اند، حرف بزنند هیچ فایده ای را برای خود ایجاد نمی کنند بلکه بیشتر ممکن است از لحاظ روانی خود را درگیر این حسرت کنند و افسوس بیشتری هم در خود احساس کنند. در عوض خیلی بهتر است که به جای این کار اقدام به کارهایی کنند که بتواند آن ها را از شر مشکلات خلاص کند و آینده ی بهتری را برای آن ها به ارمغان بیاورد. در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی پیرامون بازنگری و پیش نویس قرارداد پرداخته و نکات مهم و ضروری تنظیم قرارداد بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نکات مهم در تنظیم قرارداد سفارشی:

همان طور که گفتیم انجام بررسی های لازم پیش از امضا و انعقاد یک قرارداد سفارشی یکی از مهم ترین و ضروری ترین نکات حقوقی است که باید صورت بگیرد تا شخص بتواند از قرارداد سفارشی خود رضایت کامل را داشته باشد و این امید را داشته باشد که بتواند از آن برای کسب سودهایی که مد نظر داشته است، استفاده کند. خب حالا شاید این سوال برای شما ایجاد شود که این نکات حقوقی چیست و در هنگام تنظیم قرارداد آنلاین باید به چه نکته هایی دقت داشته باشیم. برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید به اهمیت بهره گیری از خدمات مشاوره ی حقوقی اشاره کنیم. این کار خردمندانه اگر پیش از تنظیم قرارداد و امضای قرارداد سفارشی صورت بگیرد می تواند شما را از خطرهای بسیار زیادی در امان نگاه دارد. یک مشاور حقوقی می تواند شما را به خوبی در باره ی اهمیت تهیه ی یک پیش نویس پیش از امضای قرارداد آنلاین آگاه کند. شما می توانید تحت نظارت یک متخصص حقوقی در باره بازنگری های اساسی در همه ی بندهای قرارداد آنلاین خود اطلاعات لازم را به دست بیاورید. این کار می تواند به خوبی خیال شما را برای آینده و اتفاقات مثبت و سود آوری که بعد از امضای این قرارداد سفارشی می تواند برای شما ایجاد شود، راحت کند. اما خبر بد این است که بسیاری از کاربران حتی بعد از این که هشدارهای لازم را در باره ی این موارد مطالعه می کنند و آگاهی های لازم را در باره ی عواقب ناشی از این بی احتیاطی ها به دست می آورند، باز هم اصلا توجهی به این موضوع نمی کنند و با این تصور که این گونه مشکلات هیچ گاه گریبان آن ها را نخواهد گرفت، راه خودشان را می روند و شیوه ی خود را در پیش می گیرند.

سامانه ی حقوقی وکیل باشی این امکان را برای شما فراهم نموده که با ثبت درخواست مشاوره آنلاین، از خدمات مشاوره حقوقی خود را در زمینه های گوناگون به کاربران خود ارائه می دهد.

 

مشاوره حقوقی

مراقب سودجویی ها باشید:

همان طور که می دانید این روزها افراد سود جو از بی اطلاعی عده ای که به دنبال کسب آگاهی در امور مربوط به قراردادها و کسب و کار خودشان نیستند، سو استفاده می کنند و این موضوع را به نحوی به پیش می برند که همه چیز به نفع خودشان تمام شود. هر کسی به دنبال این است تا برای خودش و خانواده اش، کسب سود کند و از هر شرایطی برای این موضوع بهره می برد. اما خبر خوب این است که اصلاً قرار نیست که شما جزو آن دسته از افراد نامطلع و نا آگاهی باشید که قرار است از آن ها سودجویی شود و قربانی این گونه اشخاص ناخلف شود. شما می توانید به راحتی خود را از این دسته از افراد دور کنید. بهره گیری از یک مشاوره ی حقوقی ساده پیش از تنظیم قرارداد سفارشی می تواند به راحتی شما را از متضرر شدن و در افتادن با درگیری های جبران ناپذیر در امان نگاه دارد. در ادامه ی این نوشتار در تلاش هستیم که شما را در باره ی اهمیت بهره گیری از پیش نویس ها و بازنگری های اساسی قرارداد ها مطلع کنیم. نکات حقوقی که در ادامه ی این نوشتار مطرح می شود می تواند این امکان را در اختیار شما قرار دهد که به راحتی برگ برنده را به دست بگیرید و اوضاع را به نفع خود به پیش ببرید. پس اگر شما هم از آن دسته افراد خردمندی هستید که می خواهید در جریان حقوقی که پیش از امضای قراردادتان از آن ها برخوردار هستید، ادامه ی این نوشتار را با ما همراهی کنید و به نکات حقوقی مندرج در آن نهایت دقت را داشته باشید.

اهمیت بررسی و بازنگری پیش از تنظیم قرارداد:

خیلی از بندهای هر قرارداد سفارشی که هر فردی می تواند در زندگ روزمره اش بارها و بارها با آن ها سر و کار داشته باشد مثل سوال هایی هستند که پشت آخرین صفحه ی امتحان قرار گرفته اند و هر کدام از ما در روزگار دانش آموزی و دانشجویی خود دست یک بار آن ها را از قلم انداخته ایم. همه ی ما بعد از این که نمره ی نا مطلوبی را در امتحان کسب کردیم، حواسمان را بیشتر جمع کرده ایم که بار دیگر در زمان امتحان، پشت برگه ی امتحان را هم نگاهی بیندازم و سوال های آن قسمت را هم بررسی کنیم و نمره ی مربوط به آن ها را هم دریافت کنیم. اما باید این نکته را در نظر بگیریم که یک فرق عمده که میان امتحان و تنظیم قرارداد وجود دارد این است که اگر شما این سهل انگاری را در هنگام تنظیم قرارداد آنلاین مرتکب شوید، دچار ضررها جبران ناپذیری می شوید که شاید دیگر فرصتی برای شما ایجاد نشود که بتوانید از آن ضرر خارج شوید و به شرایط بهتری دست پیدا کنید.
با توجه به این توضیحات عقل سلیم حکم می کند که به جای این که در این شرایط قرار بگیریم و متحمل ضررهای جبران ناپذیر شویم و از آن دست بگیریم ، بهتر است که به تجربه های دیگران مراجعه کنیم و آن ها را آینه ی عبرت خود قرار دهیم و از آن ها استفاده کنیم. یک راه حل دیگر برای این موضوع این است که از تخصص افراد حرفه ای استفاده کنیم و آن را چراغ راه خود برای انعقاد قرارداد سفارشی قرار دهیم و کار خود را صدها برابر آسان کنیم و مشکلات زیاد حقوقی را از سر راه خود برداریم و به همه ی نکات حقوقی آن واقف شویم و مرتکب ریسک های ویران کننده نشویم. استفاده از این مشاوره های تخصصی سبب می شود که چشم کاربر نسبت به همه ی عوامل یک قرارداد سفارشی باز شود و همه نکات حقوقی آن را به صورت مو به مو و جزیی بررسی کند. اگر بخواهیم از اهمیت بررسی قرارداد آنلاین پیش از انعقاد و امضای آن صحبت کنیم، تاکید به این موضوع می تواند بسنده باشد که هر روزه شاهد این هستیم که در دادگاه های حقوقی، افراد زیادی مراجعه می کنند و به خاطر مشکلی که گرفتار آن شده اند، حسابی پریشان شده اند و یکی از دلایل این مراجعه ها این است که از وجود برخی از بندهای خاص در قرارداد سفارشی شان بی اطلاع بوده اند و این موضوع سبب شده است که با مشکلات زیادی مواجه شوند و بسیاری از حقوق آن ها لگد مال شود و یا افراد سود جو از این ناآگاهی آن ها سو استفاده کرده است. جالب است که بدانید در بسیاری از موارد برای این که بخواهید تمامی زیر و بم یک قرارداد آنلاین را بررسی کنید، به مدت زمانی کمتر از یک ساعت نیاز دارید. این یک ساعت می تواند بسیار تعیین کننده باشد و ناجی شما از اتلاف ماه ها و سال ها زمان شما در راه رو های سرسام آور دادگاه های حقوقی و مراجع قضایی شود.

نکته بسیار مهم در تنظیم قرارداد:

هر قرارداد حقوقی در بر دارنده ی جزییات بسیار زیادی می باشد. این جزییات می تواند در تمامی بندهای آن به کار رفته باشد. از مقدمه قرارداد گرفته تا بند مرتبط به مشخصات دو طرف قرارداد و سایر بندهای تخصصی آن، باید بارها و بارها مورد مطالعه و مداقه قرار بگیرند و به صورت جزء به جزء بازنگری شوند. توصیه هر متخصص حقوقی این است که به سادگی از کنار این جزییات عبور نکنید و یک به یک آن ها را بررسی و باز نگری نمایید. برای این که بررسی شما به صورت کامل و با دقت انجام شود، باید حتما تمامی بندهای مطرح شده در آن را در هر خطی بخوانید و مطمئن شوید که معنی و مفهوم مربوط به هر کدام از آن ها را به خوبی درک می کنید و می توانید از لحاظ قانونی و حقوقی آن ها را به خوبی مورد تفسیر قرار دهید.

این امر که بسیار هم مهم است سبب می شود که با گذشت زمان و تکرار این کار، تمامی قواعد و امور مرتبط با قراردادهای حقوقی را یاد بگیرید و به مرور در این زمینه به تخصص لازم دست پیدا کنید. برای این که بتوانید در این زمینه به اطمینان صد در صدی دست پیدا کنید و خیالتان راحت باشد که دیگر هیچ مشکلی از این بابت ندارید، می توانید از خدمات مشاوره ی حقوقی تحت نظر یک متخصص حقوقی بهره ببرید و قرارداد خود را برای بررسی های بیشتر به یک وکیل متخصص بسپارید تا تمامی نکات حقوقی را در این زمینه به شما گوشزد کند و احتمال ایجاد هر گونه خطری را به صفر برساند. وقتی شما چندین و چند بار جزییات موجود در قرارداد خود را بررسی می کنید، این امکان را برای خود به وجود می آورید که اگر مفاد جدیدی به آن اضافه شده باشد، از آن آگاهی پیدا کنید. بعد از این که تمامی ابهامات و نقاط تاریک ذهن شما از بین رفت، شما می توانید بعد از آن به یک متخصص حقوقی مراجعه کنید و از مشاوره های او در این زمینه بهره مند شوید.

قطعا تمامی افرادی که از تخصص و دانش کافی حقوقی برخوردار نیستند، نمی دانند که وجود بندهای تخصصی در قرارداد حقوقی آن ها چه عواقبی را می تواند به همراه خود بیاورد. در این صورت فقط با استفاده از کمک دانش و تخصص یک وکیل می تواند این امکان را برای شما به وجود بیاورد و تمامی ابهامات شما را در زمینه ی این بندهای تخصصی برطرف نماید.

سخن پایانی:

همانگونه که مطالعه نمودید، در این مقاله شما با اهمیت و پیشنویس قرارداد و ضروریت آگاهی ازمفاد و بندهای یک توافق نامه آشنا شدید. شما می‌توانید به عنوان هریک از طرفین قراردادها از طریق مجموعه وکیل‌باشی و وکلای پایه یک دادگستری مجرب حاضر در این مجموعه، به آنچه نیاز دارید برسید. مجموعه وکیل‌باشی با ارائه خدماتی نظیر تدوین فرم‌های قضایی سفارشی، تدوین قرارداد سفارشی و ارائه راهکار و آموزش‌های تصویری مختلف در زمینه‌های حقوقی کنار شما است. شما میتوانید هر فرم قضایی یا قراردادی را که میخواهید به صورت سفارشی همراه با مشاوره رایگان دریافت نمایید.

title-bg

نظرات

پیام های کاربران را بخوانید

افزودن نظر

FAQ

پرسش های متداول

آیا در قراردادهای مدیریت پیمان می‌توان اخذ تضمین نمود؟

طرفین قرارداد میتوانند به جهت حسن انجام کار از طرف دیگر تضمین دریافت نمایند که بیشتر این تضمین از سمت طرف دوم ارائه میگردد.

برای آنکه هنگام بروز اختلاف زود تر به نتیجه برسیم چه راهکاری وجود دارد؟

سعی کنید در قراردادها مرجع حل اختلافات خود را داور مرضیالطرفین معرفی نمایید. چراکه هم در هزینه و هم در وقت شما صرفه جویی خواهد شد. حکم داور مانند حکم قضات لازم الاتباع است.

در شرایطی که انجام تعهد از سوی هر یک از طرفین مقدور نبود چه عواقبی در انتظار طرفین می‌باشد؟

اگر توانایی انجام تعهد برای هر یک از طرفین از بین برود و در آن هیچ تعدی و تفریطی وجود نداشته باشد، همچنین حادثهای خارج از اراده طرفین باعث این مسئله شود (قوه قاهره)، مسئولیتی به عهده طرفین قرارداد نمیباشد چرا که این موضوع در قرارداد تحت عنوان فورس ماژور یا قوای قاهره پیشبینی شده است.